Ahad, 16 November 2008

JANJI KEMENANGAN


“SEKIRANYA KURUN KE 19 ADALAH KURUN KAPITALIS, KURUN KE 20 ADALAH KURUN KOMUNIS, MAKA KURUN KE 21 ADALAH KURUN UNTUK ISLAM. Demikian sorotan tulisan Dr Yusuf Qardhawi dalam bukunya Mubasyirat Bin Tisoril Islam atau khabar gembira dengan kemenangan Islam.

Ketika persidangan membela Quds baru baru ini Qardhawi sekali lagi menyarankan ummat Islam agar menjadikan falsafah ekonomi Islam sebagai gantikepada keruntuhan ekonomi Kapitalis hari ini. Demikianlah komeitd dan keyakinan Qardhawi terhadap Islam. Keyakinan itu tentunya dikongsi sama oleh seluruh pemimpin dan pendokong gerakan Islam seduni kerana ianya lahir dari Janji Rasulullah SAW. Mereka yang tidak meyakini kemenangan Islam beerti tidak beriman dengan Rasulullah SAW beerti mereka terkeluar dari landasan Islam. nau'zubillah.

Bagi mereka yang menyusuri kandungan Al Quran pastinya akan temui janji Allah SWT terhadap kemenangan Islam. Surah Attaubah ayat 32-33;

Mereka bercita cita memadamkan cahaya Allah dengan mulut mereka.Allah menyempurnakan cahayanya sekalipun dibenci orang kafir. Dialah yang mengutuskan rasulnya membawa pertunjuk dan agama yang benar untuk dimenangkannya atas segalaagama lain walaupun orang Musyrikin tidak menyukainya.

Rujukan lain boleh ditemui dalam surah Saff 8-9, Al fath 28,annur 55 dan banyak lagi.

Hadits yang merupakan sumber kedua memgukuhkan lagi keyakinan ini.Dalam Hadits yang diriwayatkan oleh Al Miqdad alAswad menyatakan aku mendengar Rasulullah bersabda Tidak akan tinggal di bumi ini yang dibuat daripada batu kayu dan batu atau atap daun melainkan Allah pasti memasukkan kalimah Islam dengan kemulian orang yang mulia dan kehinaan denganorang yang hina.

Kisah kemenangan Islam pimpinan Muhammad Murad Al Fateh membuka kota Konstantinopal yang menjadi pusat RomTimur telah berlaku pada 20 jamadilawwal 857 H bersamaan 29 Mei 1453 m. Ianya dipimpin pemuda bani Uthmaniah berusai 23 tahun.

Pembukaan semula kota Falastin oleh Salehuddin Ayyubi, pembukaan Andalus oleh Abd Rahman Addakhili, Toriq bin Ziyad, Tunduknya kuasa Monghol ke atas kerajaan Fatimiah Mesir, kuasa mongholkemudiannya menjadi kuasa Islam dan berbagai realliti sejarah mamaparkan kebenarang jan ji Rasulullah. KIta sedang menanti kenyataan janji pembunuhan Yahudi dengan jalinan makhluk Allah manusia dengan batu dan kayu sebagaimana hadith Rasulullah SAW.

Tidak terjadi kiamat sehinggaMuslim membunuh Yahudi dan larilah mereka dibelakang batu dan kayu lantas batu dan kayu berkata; wahai muslim wahai hamba Allah, ini yahudi dibelakang ku marilah dan bunuhlah dia. (Muslim- jami' soghir 7428)

Almarhum Assyahid Syeikh Ahmad Yasin pernah mendedahkan peristiwa seumpama ini pernah berlaku kepada dua pemuda Muslim yang mengejar seorang pemuda Yahudi. Akhirnya pemuda Yahudi itu hilang. ketika ingin meninggalkan tempat tersebut , mereka terdengar suara menyeru mereka dan akhirnya ditemui Yahudi di belakang pokok. ternyata suara itu dari pokok tersebut.

Keyakinan Ulama Islam kini , Yahudi sedang kembali berkumpul di Falastin bagi menyempurnakan janji Rasulullah bahawa mereka akan dibunuh. Sebab itu ramai Yahudi yang membaca kisah dalam kitab mereka tidak mahu kembali. Yahudi yang menguasai Falasti kini adalah Yahudi Fremeson yang tidak mempercayai janji tersebut.

Di suatu ketika dunia Islam diselubungi mendung. Namun mendung itu hanya seketika. Apabila angin bertiup, awan akan berarak... angin itu ialah janji Rasulullah terhadap golongan Mujaddid setiap seratu tahun. Samada ia berbentuk gerakan Islam atau Individu yang memimpin gerakan itu... perjuangan itu takkan berakhir.

Perubahan pandangan terhadap Islam sedang menular.Mereka bertujuan memfitnah Islam namun ianya menjadi ruang baru tersebarnya Islam. 11 September yang dirancang menjelmakan Islam sebagai ganas diterima kebanyakan negara Ummat Islam. Pemimin mereka menangkap pejuang Islamkhususnya yang terlibat dengan Jihad di Afghanistan. Mereka dikurung termasuk di Malaysia di bawah ISA. Namun di Eropah mereka mempelajari islam dan menemui Islam sejati dan mereka memeluk Islam. Fitnah Islam menindas wanita menjadikan wanita Eropah mempelajari Islam..dan kini mereka bersama Islam.

Benarlah kata Said Nursi Badiuzaman, seorang pemikir Islam Turki, Dunia Islam sedang mengandungkan anak penjajah sedangkan Eropah sedang mengandung anak Islam. Perubahan sikap penduduk Amerika menerima Obama sebagai berkulit hitam wajar di beri perhatian. bukan kepada Obama untuk diletakkan harapan tetapi masyarakat Amerika yang boleh menerima perubahan. Apakah jika Islam yang mulia berjaya didedahkan kepada mereka, Islam akan ditolak. Saya tak berfikir begitu. Saya terlalu yakin Islam akan diterima jika kita berjaya menjelmakan Islam sebagaimana kehendak Al Quran, dan paling penting ummat Islam tidak menjadi tabir menghalang wajah Islam sejati.

Kita meyakini masa yang dijanjikan itu semakin hampir, harapan dan keyakinan itu kian menjelma... cuma ianya bukan percuma... semua pihak mesti melaksanakan tugas yang termampu... Kemenangan itu pasti berlaku.... persoalannya.?????? apakah kita terpilih menjadi tentera yang melaksanaknannya?????

Tiada ulasan: