Khamis, 13 November 2008

TRIO BALI DITEMBAK

Beberapa hari yang lalu tiga warga Indonesia dihukum tembak sampai mati. Mereka menerima dengan penuh keyakinan sehingga meminta supaya mata mereka tidak ditutup. Mereka dituduh terlibat dengan penegeboman di Bali Indonesia. Sebuah kelab malam tempat berhibur terutama rakyat Australia. Perbicaraan ketiga mereka mendapat perhatian dan tekanan hebat dari Australia. Malah ketika mahkamah membebaskan Ustaz Abu Bakar Basyir, Australia memberikan reaksi tidak gembira.

Sebagai muslim, saya turut kagum dengan komitmen dan keyakinan mereka terhada apa yang mereka lakukan. Pastinya kenyataan yang konsisten dan tidak pernah menyesal itu hasil menifestasi keyakinan hati mereka. Wajah yang sentiasa tersenyum dan tenang menarik perhatian semua yang melihat. turut kagum ialah seorang mangsa terselamat warga Australia. Ia mengharapkan mereka mendapat apa yang mereka cari dari tuhan.

Saya tidak menyatakan apa yang mereka lakukan itu sesuatu yang benar kerana Islam melarang kita membunuh orang awam, namun saya tidak berani mengatakan apa yang mereka lakukan itu salah. Mereka lebih tahu apa yang mereka lakukan, dalam suasana mereka dan keyakinan mereka. Mungkin sedikit sebanyak mereka mencalarkan nama Islam yang dilebel ganas oleh Amerika, namun itu adalah persepsi musuh yang mustahil menyokong.Harapan saya semoga Allah yang lebih mengetahui tujuan dan perjuangan mereka dapat menerima mereka dengan penerimaan rahmat dan kasih sayang.Alfatihah.

berita yang boleh dilayari dengan wajah mereka ketika kematian.

wwwsyukranwordpress.com

Tiada ulasan: