Sabtu, 6 Disember 2008

KESEORANGANKAH SI ISTERI (MB)???

Diam tak diam, kerajaan Perak telAh menjelang usia 9 bulan. Tempoh sembilan bulan bagi seseorang perempuan yang mengandung sepatutnya mula melahirkan anak. Memang benar, anak yang dikandung mula dilahirkan. Pinjaman tanpa faedah kepada pelajar adalah anak terkini yang dilahirkan. Persoalannya mampukah sang ibu keseorangan membesarkannya???

Ketika Perak jatuh ke tangan Pakatan Rakyat, semua tergamam, yang kalah terkejut beruk yang menang terkejut monyet. Yang kalah berfikir bagimana nak merampas semula dengan apa cara sekalipun. Yang menang memikirkan bagaimana nak menjaga isteri baru.... Hingga kini, BN kehilangan isteri yang selama ini djunjung dan disanjung. Terlepas kepada Pakatan Rakyat.Isteri itu ialah jawatan MB. PR khasnya PAS memiliki isteri itu...suaminya ialah seluruh kepimpinan PAS Perak!

Si suami berbangga mendapat isteri yang cantik dan berkuasa. Di jaja ke sana ke mari...kita mesti berfikir dan bertindak sebagai seorang suami ( kerajaan). Persoalan yang bermain ialah bagaimana berfikir dan bertindak sebagai seorang suami... Mempertahankan dan menjaga isteri serta bekerja bersungguhkah atau sekadar berbangga dengan isteri yang kuat bekerja dan menumpang sedikit ( atau sebanyak) hasil isteri??? Hanya sang suami yang mampu menjawabnya.

Kini yang jelas, sang isteri sedang bekerja keras. Dengan perut yang membusung, pastinya tenat. Namun demi anak anak yang dikandung, si isteri terus bekerja tanpa henti.... Di mana sang suami yang gagah bekerja untuk memiliki isteri sebelum ini??? Tergamakkah melihat isteri kesana kemari sendiri??? sang suami pula terkadang hanya barangkali cuba mengatur gerak geri isteri...Cemburu bila isteri bermanja dengan orang lain. Marah bila isteri meluahkan rasa hati... begitukah sang suami????....

Anak anak sedang melihat...memerhati...mulut ini terasa ringan ingin bersuara namun rasa malu dan hormat pada ayah masih ada... namun anak ini takkan lama tergamak melihat ayah bermewah dengan harta ibu ,, menegur dan mengatur ibu...bukan membimbing dan membantu ibu... JANGAN SAMPAI ANAK INI HILANG RASA MALU... TIDAK HORMAT LAGI PADA AYAH SEKALIPUN AYAH BERSERBAN EKOR HINGGA KE KAKI....

Tiada ulasan: