Ahad, 4 Januari 2009

TANAH MILIK KEKAL - KENAPA BN BANTAH?

Isu pemberian tanah milik kekal oleh kerajaan Perak terus dijadikan isu. Alasan terakhir mereka ialah becanggah dengan akta kanun negara. Persoalannya apa yang ditakutkan oleh BN.

Apakah sebenarnya BN memperjuangkan hak melayu dan mendiskriminasi Cina? Jika benar mereka berjuang untuk melayu...tanah itu tetap telah diduduki oleh orang cina... dan orang melayu di kg Tersusun juga mendapat kelayakan yang sama.Kepada orang UMNO di kampung yang hanya mEnjadi belatuk yang mengangguk, wajar merEka menjawab beberapa persoalan;

01. Apakah tanah di kg baru akan menjadi milik kamu satu hari nanti?
02. Salahkah jika Penduduk kg Tersusun yang majoritinya melayu juga mendapat hak itu..kamu tak mahu??? bodohle...
03. Apakah kamu berniat menghalau Cina dan India dari Malaysia satu hari nanti... sebab itu kamu tak bagi hak milik kekal.
04 BN juga menentang pemberian hak milik kekal termasuk kg tersusun. Apa pulak yang BN nak buat?? NAK HALAU MELAYU JUGE SATU HARI NANTI???

Sebenarnya BN dalam kebimbangan dengan sokongan kekal dari masyarakat Cina kepada PR.Isu tanah telah diketahui umum sebagai jerat dan umpan BN setiap kali pilihanraya. Dengan cara tol mereka akan dapat meneruskan ugutan itu selamanya.Tapi apakah mereka fikir rakyat terus dalam kebodohan selamanya...dan tindakan bijak kerajaan PR Perak menghapuskan jerat BN itu adalah jasa terbesar kerajaan PR MEMBEBASKAN RAKYAT PERAK!!!

TAHNIAH MB DAN EXCO PERAK!!!

Tiada ulasan: