Ahad, 4 Januari 2009

ZAHID HAMIDI TAK BERPERIBADI

Beberapa hari saya terpisah dari maklumat. Terpisah kerana menunaikan hobi yang tertangguh beberapa lama. Masuk hutan. Kebetulan sebelum ke hutan saya menghantar laptop untuk di"kemaskini". Oleh kerana dah ketagih...terpaksalah saya ke CC. Berita yang diterima dari sms bertanyakan tentang isu tadika kemas menyebabkan saya terpaksa mngadap komputer.

Memang isu tadika KEMAS adalah isu standart BN menjelang sessi persekolahan di negeri yang mereka kehilangan kerajaan. Puncanya mudah," mereka masih merasa semacam kerajaan lagi". Di Trengganu suatu ketika dulu lebih teruk lagi. Ditayangkan dalam berita bagaimana murid murid tadika mngangkut kerusi meja...bayangkanlah kejamnya kerajaan PAS ketika itu! namun isu tersebut selesai.

Isu Tadika KEMAS berpunca dari masalah bangunan KEMAS yang kadang kadang menggunakan dewan orang ramai. Dewan orang ramai pulak menjadi "pusat kegiatan UMNO. Namun bagi kerajaan Perak, tetap bersikap terbuka dan membenarkan penggunaan dewan tersebut. Tiada arahan melainkan meminta dewan orang ramai diserahkan kepada jawatankuasa baru untuk kegunaan orang ramai. Harta kerajan bukan "Hak Mak Bapak UMNO". Apa yang berlaku ialah pengarah Pembangunan Negeri mengarahkan dewan tersebut dipertahankan oleh JKKP.

Penjelasan berkenaan isu tadika KEMAS telah diperjelaskan oleh Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan YB Idham Lim dalam blog Cina Islam.

Apa yang berlaku kini adalah rentetan pemilihan UMNO yang akan berlaku pada Mac. Semua pemimpin yang bertanding sedang menonjolkan diri sebagai pemimpin. Zahid Hamidi adalah antara calon Naib Presiden dan Calon Timbalan presiden yang tarik balik diri (tak laku le tu). Beliau sedang bekerja keras memastika mendapat pencalonan terbanyak bagi mentyediakan dirinya untuk bakal timbalan Presiden. Beliau telah menawarkan diri dan pernah menyatakan tidak akan menarik diri, namun akhirnya terpaksa menumpukan jawatan naib presiden. Niat telah dinyatakan.. tunggu di masa depan.

Siapa tak kenal Zahid, bekas Ketua Pemuda yang menimbulkan isu Kroni dan pencetus gelombang reformasi yang di sempurnakan DS Anuar ibrahim. Zahid akhirnya d "Turn over"kan selepas ditahan di Lapangan Terbang Kota Kinabalu dalam siri jelajah Reformasi. Ketua Pemuda yang nampak gah ini akhirnya menjilat ludahnya kembali apabila di ancam dengan tahanan. apatah lagi beliau pada ketika itu pengerusi BSN dan berpuluh syarikat lain.

bagi saya, orang sebegini ialah orang yang paling khianat terhadap rakan sendiri. Beliau yang menyalakan api namun membiarkan rakan seperjuangan terbakar sendiri. ketika Perak mula membentuk kerajaan , beliaulah yangmenjadi orang perantaraan berhubung dengan pemimpin PAS khususnya di Perak bagi mengagalkan Pakatan Rakyat membentuk kerajaan.

Kesimpulannya, Zahid hamidi memang orang yang tak boleh dipercayai,termasuk dalam isu tadilka KEMAS ini, Terpulang anda menilai peribadi Zahid Hamidi dan nilai berita dari insan yang tiada peribadi ini...

Tiada ulasan: