Ahad, 4 Januari 2009

ZUBIR EMBONG SALAH GUNA KUASA

Pilihanraya Kuala Trengganu adalah fokus masyarakat malaysia kini. Calon yang diumumkan ialah Wan Farid dan Wahid Endut selain beberapa calon bebas. Di celah kesibukan berkempen, nama bakal calon tak jadi BN, Zubir Embong tetap menarik... bukan kemunculan dan daya kepimpinannya tetapi jawatan yang di sandang kini dan kenyataannya. memetik kenyataan disiarkan malaysiakini;

Salah seorang pemimpin Umno yang pernah disebut-sebut bertanding di kerusi parlimen itu Mohd Zuber Embong pula berkata, Wan Ahmad Farid boleh mengalahkan Abdul Wahid.

"Orang akan nilai apa yang Abdul Wahid buat selama 23 tahun menjadi Adun Wakaf Mempelam kerana tidak ada apa-apa yang beliau lakukan.

“Jika Abdul Wahid menang, rakyat Kuala Terengganu akan sengsara. Kecemerlangan pendidikan yang dimulakan oleh (penyandang kerusi itu) Datuk Razali Ismail akan lenyap,” katanya.

Mohd Zuber - kini ketua sektor akademik di Jabatan Pelajaran Terengganu - berkata, kira-kira 5,000 golongan pendidik akan bersama Wan Ahmad Farid.


Bagaimana seorang penjawat awam pendidikan boleh berkempen secara terbuka. Lebih memalukan apabila beliau menyatakan warga pendidik akan bersama BN. kenyataan ini barangkali boleh dikaitkan dengan salahguna kuasa. Saya kurang arif. Apa yang saya tahu, penjawat awam kumpulan A dilarang berpolitik kepartian. Zubir bukan sahaja berpolitik secara terbuka , malah menyeret jawatan dan penjawat awam dari kalangan pendidik terlibat sama.

Namun apalah yang pelik...semua yang haram menjadi halal apabila di orang UMNO... betul gak...

Tiada ulasan: