Selasa, 31 Mac 2009

ANGIN PERUBAHAN UMNO.

Tiada gendang lain selain gendang perubahan yang sedang ditaja oleh umNO kemana dan di mana ia berada. Saya mencari erti berubah. Adakah ia membawa maksud berhijrah atau hanya tukar wajah? Kata merekapimpinan yang ada sedang melakukan perubahan... Ya perubahan....

Memang signal pilihanraya ke 12 menuntut perubahan. umNO menjadikan alasan kehendak rakyat menuntut Abdullah melepaskan jawatan dan pasrah kepada tuntutan rakyat. Rakyat menolak umnO kerana ingin berubah. Maka berlangsunglah pemilihan umNo yang kononnya menyaksikan perubahan. Saya memang mengharapkan perubahan. Namun yang menggantikan Pak Lah ialah Najib yang dulunya membantu Pak Lah. Shahrizat yang dulunya membantu Rafidah. Khairy yang dulunya membantu Hisyamudin. Apakah semua mereka ini tidak berperanan langsung. Apakah ini satu perubahan atau meneruskan "Perjuangan yang belum selesai?"

Apakah perubahan yang sedang dan akan dilakukan oleh umNO. Politik wang telah berakar umbi dalam umNO. Kejahatan dan fitnah adalah mainan lidah umNo menjelang pilihanraya. Pendek kata tiada apa yang dilihat dari apa yang dikatakan PERUBAHAN itu. Yang jelas ialah penggantian orang dan pimpinan.

Memang perubahan ialah talian hayat umNO setiapkali tewas dalam pilihanraya. Ketika Mahathir mula memimpin umNO, ia dikagumi dan disanjungi...akhirnya tertiarap di lumpur kebencian rakyat hingga ada menyifatkannya dengan Mahafiraun. Pak Lah juga menang bergaya dan amat berbangga di awal karier PM nya. Tun Mahathir tersingkir secara sendirinya dan memilih PM yang menjadi pilihannya sendiri. Awal 2008 menyaksikan kebanggaan PakLah menjadi peluru hidup yang sedang dihalakan kepadanya.Pak Lah terpaksa akur dengan angin perubahan. Apakah harapan kepada Najib seumpama harapan kepada Tun Dan Paklah.??

Yang pastinya angin perubahan itu mesti terus berlaku.BUkan merubah isi kandungan umNO kerana virusnya terlalu hebat. Perubahan itu ialah merubah semua struktur umNO malah lebih utama diruntuhkan umNo dari alam pada ini. Gantikan dengan Pakatan Rakyat. Pilihanraya Bukit Gantang adalah peluang rakyat menyatakan kebencian pada umNO melalui peti undi.

1 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

banyak kelebihan umno tu.. umno kelebihan dan kelemahan mane tau beza.. rampas ngan jemput pun tak tau.. derhaka dengan taksetuju pun tak tau..

salam semua..
saya perlukan pendapat anda..tq

panas-hisamudin bersilat cekak..
link terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/tun-dato-sri-hishamudin-bersuara-lagi.html

lebih panas-masjid di conteng dgn makian
link terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/hina-kesucian-masjid.html