Isnin, 28 Disember 2009

TUN MAHATHIR- APA DI KEPALANYA?

Cabaran demi cabaran terus di utarakan oleh Tun Mahathir. Masyarakat seakan bingung dengan apa yang dikehendaki oleh Tun Mahathir. Dulu beliaulah yang paling keras mengkritik Pak Lah melalui menantunya Khairy. Sedangkan bukanlah rahsia Pak Lah adalah bahan ujian dan Loncatan Tun Mahathir sebelum diserahkan kepada Najib. Namun Tun kecewa kerana Pak Lah belot.

Kini setelah Najib dinobatkan, Tun masih lagi merengek dengan bermacam tuduhan. Paling mengegarkan bila Tun mengistilahkan umNO telah busuk sampai ke usus walaupun TUN telah kembali ke dalam umNO yang didakwa busuk. Cabaran menyaisat peruntukan di zaman Pak Lah sekali lagi mengugat pentadbiran Najib, sekalipun sasarannya ialah Pak Lah...namun harus diingat Najib adalah timbalannnya ketika itu..ertinya serangan kepada Pak Lah adalah serangan kepada Najib.

Nampaknya kasih Tun sekali lagi berubah kepada Mahyudin pula. Memang Tun bukanlah "kekasih" yang setia. Tun hanya inginkan cita citanya tercapai.. atau mungkin juga Tun jenis orang yang suka menguji kehebatan dirinya. Cuba ingati kembali...susur jejak Tun amat licik dalam politik..seorang yang naik dengan cepat.. disingkir dari umNO dan menumpang pentas PAS. Kembali kepada umNO dan melonjak naik dengan cepat. menyedari kekuatan PAS yang pernah dikongsi "katilnya" Tun lantas menghenyak PAS sampai lumat. Beliau menggunakan DSAI bagi menyaingi imej islam PAS. DSAI dengan slogan Penerapan Nilai nilai Islam menjadi alat Tun ketika itu. Kemuncak kezaliman Tun ialah peristiwa Memali.

Setelah habis madu..sepah dibuang... DSAI dimalu dengan sehinanya pada tahun 1998. Ia satu perancangan terancang melibatkan institusi kehakiman, institusi paling mulia dalam sistem undang undang barat.Almarhum Hj Idris menceritakan detik itu kepada saya. Menurutnya beliau telah dipetisejukkan sebelum konspirasi itu bermula... dan beliaulah yang memaklumkan kepada DSAI sebelum plan itu sampai kemuncaknya.Ternyata DSAi yang pernah menjadi senjata melengahkan kemenangan PAS dimusnahkan.

Kini semua puhak masih belum dapat menduga secara tepat apa di kepala Tun. Yang pasti, Tun sedang merancang sesuatu...dan selama ini ternyata beliau tidak gagal dalam perancangannya. Apakah semua yang berlaku adalah persiapan memerangkap semua pimpinan umNO dan membuka laluan buat anaknya Mukhriz. Jika Tun mampu menaikkan "anak didik" nya... tidak mustahil Tun mampu manaikkan anaknya...Mukhriz ..satu satunya pewaris politik keturunannya.....namun mukhriz masih malap setelah tewas ditangan menantu kesayangan Pak Lah..Khairy Jamaludin...

Kita lihat...siapa yang kenaaaa?

Tiada ulasan: