Jumaat, 25 Disember 2009

SEMARAK SEMARAKKAN TAHUN HIJRAH DENGAN KONSERT



Sukarelawan Muslim Perak atau singkatannya SEMARAk bakal meneroka satu lagi medan dakwah kepada anak muda. Walaupun belum setahun ditubuhkan, kumpulan anak muda yang merupakan penggerak dakwah merasakan tanggungjawab menyelamatkan anak muda dari hanyut dalam budaya menggila dan melekakan. Sempena tahun baru yang berbetulan hampir seiring dengan tahun baru hijrah, maka satu konsert Hijrah akan dianjurkan.

Konsert tersebut merupakan antara aktiviti ulung SEMARAK dalam menempatkan diri mereka ditengah gelombang kemelut masyarakat terutama anak muda. Konsert tersebut menampilkan artis era 90 yang popular antaranya Mel Wings, Radhi Melissa, Blank Gamma, Rahmat Mega,Renggo Arrow dan Azhan Atan. Majlis dipengerusikan oleh Ustaz Haslin Baharin.

Konsert yang menampilkan bentuk dakwah itu akan disertai tazkirah disamping edaran risalah. Program akan dilangsungkan di Taman Tasek Taiping itu dijangka mendapat sambutan hangat dari golongan muda khususnya peminat Rock 90 an. Program dakwah yang digerakkan oleh SEMARAK ini mendapat sambutan dan sokongan semua pihak terutama Bahagian Dakwah JAIP melalui AF Ustaz Ashraf Ismail.

Pagi tadi rombongan SEMARAk telah mengiringi Pengerusi SEMARAK Ust Akmal untuk temuabual istimewa konsert Hijrah di TV 9. Temubual dihoskan oleh Husna pengacara TV 9 yang juga bekas juara gadis Melayu bersama Aziz Desa. Turut serta ialah Blank Gamma dan Azhan Atan yang menyampaikan lagu mereka.

Semoga banyak pihak akan turut serta menggalas tanggungjawab dakwah tanpa disempadani oleh elemen politik dan kaum. Golongan artis telah menunjukkan kesungguhan mereka... bagaimana dengan peminat mereka???

Tiada ulasan: