Rabu, 20 Januari 2010

BUKTI umNO PEMUSNAH MELAYU...

Berbagai pihak telah mengingatkan.... namun kebodohan dan kedegilan menjadi penghalang sebahagian besar menerimahakikat bahawa umNO bukan pembela melayu. Mereka menggadaikan hak melayu secara halus. Jika kita meneliti modus openrandi yang digunakan oleh umNO ...ia adalah ulangan apa yang dilakukan oleh penjajah sewaktu ingin menguasai tanah melayu.

Penjajah yang datang kononnya sebagai pedagang akhirnya mula campurtangan dalam urusan pentadbiran secara halus. Maka atas alasan kemajuan dan membela nasib melayu berbagai kaedah baru diperkenalkan kononnya untuk membela melayu... Dari sebuah badan seperti MECD maka ia diagihkan kepada lapan badan yang kononnya membantu melayu... tetapi ia sebenarnya usaha membunuh keistimewaan melayu..

ianya tidak disedari oleh kalangan orang kampung dan penyokong tegar umNO yang telah dipakaikan dengan cermin mata mitos "hidup melayu kerana umNO". Namun bagi bijak pandai dan peniaga melayu menyedari situasi ini... semalam mereka menyuarakan kebimbangan mereka dalam satu seminar.... masih kah penyokong totok umNO tidak menyedari keadaan ini???

KUALA LUMPUR: Enam pertubuhan Melayu semalam meluluskan resolusi menuntut kerajaan mewujudkan semula Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MeCD) bagi menjamin kepentingan dan masa depan usahawan Bumiputera.

Resolusi itu diluluskan pada Forum Usahawan Melayu Kini di Persimpangan: 'Digugat dan Digigit' anjuran bersama Gabungan NGO Usahawan Melayu, Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM), Persatuan Kontraktor Buku Malaysia (PKBM) serta Koperasi Ukhuwah dan Komuniti Bukuonline.

Desakan itu turut disokong Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) serta Gabungan Badan Ekonomi Malaysia (Gabem).

Pengerusi forum berkenaan, Hassan Hamzah, berkata pembubaran MeCD hampir sembilan bulan lalu selepas tiga dekad memayungi usahawan Bumiputera sudah menjejaskan kepentingan dan masa depan mereka.

"Walaupun dijanjikan penambahbaikan dalam menjaga kepentingan usahawan Melayu apabila lapan kementerian diberi peranan, kita dapati lebih banyak masalah dan kerenah timbul berbanding bantuan dan khidmat di bawah satu bumbung sebelum ini," katanya

Tiada ulasan: