Rabu, 30 Julai 2008

MB PERAK LANCAR BULAN SOLAT .




29 Julai bersamaan 27 Rejab bertempat di Dataran MBI (Ipoh) telah tercatat sejarah baru untuk warga negeri Perak. MB Perak, Datuk Seri ir. Hj NIzar Jamaludin telah melancarkan Bulan Solat Peringkat negeri Perak . Program yang julung kali diadakan itu merupakan sejarah baru negeri Perak. Ianya turut menafikan kononnya MB telah menandatangani Perjanjian Pangkor 2 yang melarang program berbentuk Islam.



Lebih menarik pada malam tersebut Kerajaan Negeri menganugerahkan sumbangan RM 10 ribu seorang untuk Qari dan Qariah negeri Perak yang menjadi Johan kebangsaan dan mewakili Malaysia dalam Tadarus Al Quran peringkat antarabangsa.

Turut sama di majlis tersebut ialah Datuk Jamri pengarah JAIP, Datu Bandar Ipoh dan Setiausaha Kerajaan Negeri. Kehadiran warga Perak amat menggalakkan sehingga khemah disediakan penuh. Turut menyerikan majlis ialah persembahan Suhaimi (bekas penyanyi Intim). Beliau menyampaikan 4 buah lagu. Turut bersama beliau ialah isterinya yang juga seorang artis- Diana Naim.



Kehadiran pada malam tersebut dimanafaatkan dengan tazkirah dari Ustaz Zulkarnain Hasan yang juga Setiausaha Dewan Ulama PAS Perak. Semoga perlancaran tersebut menambahkan keberkatan untuk seluruh warga Perak sempena bulan Rejab. Inilah sebahagian hasil keberanian rakyat Perak memilih Pakatan Rakyat menerajui negeri. Apakah mungkin PAS akan menerima tawaran UMNO Perak untuk bergabung?.... nampaknya Tajol Rosli akan terus "meghraban" dengan mimpinya. Bulan takkan jatuh ke riba....... hanya roket yang mampu sampai ke sana....

Tiada ulasan: