Rabu, 18 Februari 2009

MASA UNTUK MENYERANG!

Memerhatikan politik barbarian hari ini agak memualkan. Budaya dan adab demokrasi telah lama ditinggalkan. Yang ada bersisa ialah mengambil kesempatan dari kelemahan demokrasi.

Lanskap politik Malaysia agak sedikit perlahan dan toleran di akhir riwayat pemerintahan Pak Lah Badawi. Apakah beliau telah kehilangan nafsu sejak kehilangan isteri tersayang atau sebaliknya saya tak pasti, Namun sememangnya Pak Lah nampak terganggu dan hilang konsentrasi.... agaknya le.... atau mungkin kerana terlebih tumpu isteri baru yang dah tak baru...

Namun perkembangan mutakhir terutama sejak hampir menjelangnya Mac kelihata terlalu drastik perubahannya. Semuanya gara gara tangan Najib. Bermula dengan kekalahan demi kekalahan dalam pilihanraya kecil, Najib bingkas bangun dengan Konspirasi Rampasan Kuasa di Perak. Mungkin ada yang tidak menjangka demikian sekali rakusnya Najib walaupun belum berada di singahsana kuasa. Di beritakan Pak Lah juga terkejut dengan rancangan di luar pengetahuannya ini. Namun dengan tangan kaki yang masih berakar umbi terutama di istana Perak, Pak Lah berjaya mengawal suasana dan menangguk hasil kerja jahat Najib. MB haram lahir dari perut Pak Lah walaupun hasil benih Najib. Apakah Najib akan berusaha memastikan benih ini hancur diletupkan??? Wallah hu A'lam.

Kini politik kotor sedang dibiakkan di seluruh negara terutama di negeri pakatan Rakyat. Usaha pujuk dengan tawaran wang dan kuasa telah beralih dengan usaha ugut dan ancam. Saya tidak pasti apakah ugutan itu sampai ke tahap membunuh atau meletupkan. Semoga ianya hanya kebimbangan saya.

Guru saya pernah mengingatkan semasa di sekolah dulu... katanya... musuh akan melemahkan pejuang Islam melalui tiga cara... Pertama mereka akan mengumpan kita dengan tawaran benda... Kedua mereka akan mengugut kita dengan ancaman... dan terakhir mereka akan menyingkap masa silam kita untuk menjadi modal melemahkan semangat dan daya juang kita.... sebab itu binalah peribadi dari sekarang..elakkan diri dari terjerumus dengan perkara yang memungkinkan cacat perjalanan masa depan.

Memang saya sedang melihat kesemuanya kini. Ia memang menjadi perisa dalam kerja jahat musyirikin menentang Islam. Ianya menjadi ikutan penganut fahaman musyirikin dan Yahudi sepanjang masa. Mereka telah penat mengancam dan menakutkan kita... namun tiada hasilnya... Mereka menawarkan kita dengan tawaran benda...sebahagian dari hamba benda telah tewas... dan bagi yang istiqamah maka, mereka menyingkap masa silam bagi melemahkan kekuatan perjuangan. Inilah yang sedang dibentangkan di hadapan kita.

Najib memang seorang yang dilihat bersifat seumpama lalang dan sesumpah dalam karier politiknya. Beliau bukan seorang penentang bosnya. Namun harus diingat bahawa Najib telah terlepas peluang apabila Pak Lah dipilih oleh Mahathir walaupun Najib adalah paling kanan ketika itu. Saya yakin Najib tak mampu bertahan lagi. Beliau pastinya telah belajar dari apa yang terlepas darinya sebelum ini.Janji yang dikatakan wujud antara Pak Lah dan Mahathir untuk melepaskan jawatan telah dikhianati, Najib mengigit jari.

Kini sekali lagi Pak Lah berjanji setelah menerima tekanan demi tekanan dalaman khususnya dari proksi Najib dan badut Mahathir yang sedang kerakusan mengharapkan habuan. Mereka selama ini memendam nafsu melihat budak mentah Khairi menguasai semua hasil projek negara. Najib terutamanya Rosmah tentu tak mahu terlepas lagi. Rosmah telah muncul di TV memperkenalkan diri melalui kutipan dana Palastin. Tanda bahawa beliau tak mahu tertinggal dan terlepas lagi .Beliau telah bersedia kini.

Mesti diingat bahawa Mahathir adalah watak di belakang Najib. Mahathir lebih mempercayai Najib kerana saya yakin mahathir mempunyai semua rahsia Najib. Mahathir mampu menguasai Najib sebagaimana Mahathir menguasai kabinetnya dengan memegang segala skandal dan masaalah mereka. Bagi yang engkar failnya akan terdedah.Itulah budaya politik Mahathir dan itulah protokol politik yang boleh difahami dari protokol Yahudi berkaitan pemerintah. Lantik mereka yang bermasalah supaya kita senang menguasai!

Najib dan gerombolannya sedang berusaha menguasai beberapa negeri sebelum pemilihan Mac . Pastinya untuk membentuk sokongan dari negeri tersebut kepada barisan "Kabinet bayangan"nya. Letupan Najib telah menggegarkan politik Perak, Kedah telah merasa tempiasnya, Selangor juga sedang membilang bilangan ADUN nya yang sedang diancam dan dipujuk. Kekuatan Pakatan Rakyat sedang di serang dari segenap penjuru. Mereka membentuk musuh bayangan untuk Pakatar Rakyat. Musuh bayangan itu ialah rakyat khususnya orang melayu dan istana. Jika silap mencatur... Pakatan Rakyat akan berdepan dengan kuasa sensitif iaitu melayu dengan ketuanan Khayalannya dan istana dengan kuasa mimpinya.

Istana dan Ketuanan Melayu dijadikan sebagai benteng berdepan PR. Mereka memakai baju lapuk dan mitos terhadap halilintar yang menyambar sesiapa yang engkar kepada raja dan mitos kata kata Takkan Melayu Hilang di Dunia dari Hang Tuah yang juga khayalan Melayu. Sebagaiman yang pernah saya tulis, Hang Tuah mungkin wujud namun kewujudannya sebagai Melayu adalah amat diragui! Lebih diyakini, Hang Tuah adalah pengiring Puteri Hang Li Po anugerah raja Cina kepada Sultan Melaka.

Kini Pakatan Rakyat dilihat sedang berkubu dan mempertahankan diri. Membela diri tidak bermusuh dengan istana. Mempertahankan integriti Axco Kedah yang bermaruah meletak jawatan mempertahankan kerajaan dan kini membela Elizebet di Selangor. Mempertahankan diri itu kewajipan apabila dizalimi. Namun memberi ruang orang menyerang untuk terus bertahan bukanlah sesuatu yang bijak. Serangan balas mesti dilakukan.

Apakah DSAI yang dikatakan pakar menyerang telah ketandusan idea setelah 169 gagal? Waktu itu kita melihat BN terdesak dengan serangan bertubi dari PR. Mereka melakukan semua yang terdaya termasuk menghalang usul tidak percaya dan melarikan MP ke Taiwan. Apakah kegagalan menembusi benteng pertahanan BN menjadikan PR mula berundur dan kini terpaksa bertahan dengan serangan BN pula. Ternyata kerajaan Perak telah jatuh dengan serangan balas atau "counter attack" BN.

PR terdiri dari pelbagai parti dan adunan yang pastinya mempunyai kepelbagaian variasi dalam menyerang. Pastikan masing masing mengambil posisi semula. Bukan semua berkubu di benteng. Gerakkan semula serangan melalui posisi yang pernah dikuasai. Tiba masanya serangan balas kali ini lebih ganas dan mampu menerobos dan meruntuhkan kubu musuh. Sebaiknya gunakan peluang krisis dalaman UMNO melalui hubungan "tak rasmi" dengan kawan lama terutama pimpinan PKR yang pastinya masih ada simpati di dalam UMNO.

Kini masanya menyerang bukan lagi bertahan. Kita bimbang ketahanan kita tak mampu kekal lama dengan keadaan media , polis, kehakiman dan semuanya di bawah pengaruh UMNO termasuk tangan Ghaib di istana. Ayuh wahai pemimpin dan pencatur startegi PR. Merancanglah menyerang musuh bukan merancang untuk mengintai ruang dan peluang dalam pemilihan partii atau jawatan dalam kerajaan yang di kuasai! Allah bersama kita!!!!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

51 tahun paih memecahbelahkan umat melayu islam, berlindung sebalik agama. menggali ilmu quran dan hadis utk menidakkan kebenaran.
seketika mengharamkan pertalian umno & kompenan lain yang dianggap kafir(zimmi).
tapi lani paih bersengkokol dengan DAPig kafir harbi yang terang2 menolak islam.
taubat la, seperti saranan keperat singh.

Budak Parlimen BAGAN DAT0H berkata...

serang jgn x serang,
biar smpai titisan darah yg akhir..
jihad2,jgn memain......
takbir...

aNaK BaPaK berkata...

salam..

buat renungan..

inilah lidah pemberi komen upahan UMNO/BN bila tak boleh berhujah..sekadar renungan..

----------------------------------------------
http://anakbapak8385.blogspot.com/2009/02/penderhaka-tuduh-nizar-derhaka.html

----------------------------------------------
haji Nizar said...
This post has been removed by the author.
-----------------------------------
February 18, 2009 2:43 PM
Adam said...
This post has been removed by the author.
------------------------------------
February 18, 2009 2:53 PM
Adam said...
Apakah yang boleh di ungkap PAS muri murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2, jangan ikut PAS..sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas.

jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...
--------------------------------
February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...
memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen

---------------------------------

aNaK BaPaK berkata...

salam..

buat renungan..

inilah lidah pemberi komen upahan UMNO/BN bila tak boleh berhujah..sekadar renungan..

----------------------------------------------
http://anakbapak8385.blogspot.com/2009/02/penderhaka-tuduh-nizar-derhaka.html

----------------------------------------------
haji Nizar said...
This post has been removed by the author.
-----------------------------------
February 18, 2009 2:43 PM
Adam said...
This post has been removed by the author.
------------------------------------
February 18, 2009 2:53 PM
Adam said...
Apakah yang boleh di ungkap PAS muri murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2, jangan ikut PAS..sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas.

jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...
--------------------------------
February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...
memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen

---------------------------------

anaksengat berkata...

maaf. saya tak layan sebarang provokasi yang tak bertamadun dan caci maki. tk.