Khamis, 26 Februari 2009

PROVOKASI SIAPA???



Sebentar tadi saya menerima salinan surat ancaman dan penghinaan kepada Sultan Perak dan keluarga baginda. Amaran juga turut mengancam mufti Perak. Kandungan amaran terlalu keras.Surat itu mengancam untuk membunuh dan memaki keluarga di Raja Perak. Ia memberi tempoh 6 bulan untuk melaksanakan ancaman tersebut. Kandungan surat turut menyatakan kaedah berani mati. Mufti Perak juga dijadikan sasaran ancaman.

Surat di akhiri dengan makian dan Laungan Allah hu Akbar
Dimaklumkan bahawa surat tersebut ditemui di peti surat rumah mufti. Di fahamkan mufti Perak telah membuat laporan polis. Kita amat mengharapkan laporan itu di siasat ke akar umbi agar fitnah dan provokasi tidak menimpa orang yang tidak bersalah.

Umum mengatahui umNO telah kehabisan modal berdepan PAS dan Pakatan Rakyat khususnya di Perak menjelang pilihanraya kecil Bukit Gantang . Mereka sedang mencari isudan modal politik. Jalan paling mudah dan diharapkan laku ialah melagakan PR dengan istana. Istana ialah benteng Melayu yang paling ampuh. Mereka mengharapkan dengan cara ini orang mleayu akan menolak PR. Mufti juga satu institusi yang dihormati .

Apa yang pasti PR tidak terlibat dengan sebarang ancaman seperti ini. DS Nizar seribgkali menasihatkan agar penyokong memilih jalan damai dan menggunakan semua saluran undang undang yang ada. Buktinya beliau sendiri menyerahkan kepada mahkamah terhadap apa yang berlaku. Malah beliau memilih untuk meninggalkan kediaman rasmi dan semua exco menyerahkan lkereta walaupun keputusan Rampasan kuasa masih diperingkat perbicaraan. Jelas...ianya satu lagi b udaya politik kotor dan murahan dari musuh PR. Percayalah apa yang berlaku akan menjadikan umNO semakin dibenci!!!

Tiada ulasan: