Rabu, 4 Mac 2009

GAMBAR UNTUK DIKENALI SEBAGAI "SAHABAT"



SAKSI MEMAKLUMKAN BAHAWA BELIAU MEMAKI ADUN AULONG DENGAN HINAAN KECACATANNYA DAN PERKAUMAN. ADA GAYA TAIKO KE???





KAKI TARIK KERETA YANG TAK DE KERJA . SONGKOK ATAS KEPALA DAN ISYARAT TANGANNYA MENJELASKAN SIAPA MEREKA...INILAH PEMBELA MELAYU umNO. MEMANG LAYAKKKKK




HERO MELAYU ZAMAN 50 AN.... BERKUBU DI KEDAI.... KITA PULAUKAN KEDAI KOPITIAM MEDAN ISTANA IPOH...TEMPAT BERNAJIS SAMSENG. PETUGAS KITA DIPUKUL DI DALAMNYA SETELAH PINTU DEPAN DITUTUP...SAMSENG KE TU????




TUMPANG SAMSENG TUA.... JOIN JADI JAHAT BOLEH TOLONG KURANGKAN AJAR KAMI TAK??? TAK DE KERJA NI...MINUM FREE PUN JADILE... YANG PENTING NAMPAK SAMSENG...





PILIHLAH SENDIRI...YANG PENTING JANG ADA KETURUNAN KITA BERPERANGAI BEGINI

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pakat pakat perati dan cam muka deme ni...

Mesti deme ni ada jalan sorang sorang...cuba cuba bawak bertanya kat dia bila jalan sorang nak tengok tolur dia menyuruk ke tidak...

Tanya jer jangan buat apa apa...deme ni kalau ramai berani le kalu sensorang mau jadi kura kura.

mummyrokiah

Tanpa Nama berkata...

Tangkap soghang, lopeh tu tanyo.
Ghumah apo dio duduk, kosong lapan? kosong satu ompek? duo ompek ompek? Ko tigo onam lapan? Kok samsenglah! Kok kutu jo, tak tau dio oghang tu do! Tu kono boghi RM$10 sorang yo tu, upah tunjuk muka kutu. Cubo boghi RM$20 lak, suruh poi bakar Red Maria tu, molompek poi ee tu!

Umno taik kucing!

Tanpa Nama berkata...

memang samseng taik kucing @ taik unta Poooorah orang macam ni. Mungking dia orang tak cukup gaji nak buat part time jual burger malu untuk tambah pendapatan. Jadi, jadi samsenglah kahkah kihkih.Woi orang macam ni balik duduk kat hutan atau kat bukit kawan dengan monyet2 dan jadi ketua samseng monyet kemudian lawan dengan gajah samseng tengok teror ker tak?

Tanpa Nama berkata...

depa ni x dak telog..yg tua2 tu x sadar diri.

Tanpa Nama berkata...

poorah..pekida tu pertubuhan sial dan celaka.

Faqih's Politician berkata...

Nama je PEKIDA. Seingat aku la I dalam PEKIDA tu ISLAM. Tapi x ingat nama panjang. PEKIDA Khairy babi! Pakai je songkok, perangai seperti syaitan. Kenapa TV1,2,3 x tunjuk yang orang pekida tunjuk isyarat LUCAH? Memang media bodoh! Dah la Islam tapi kufur!!!!

mustafa berkata...

APAKAH KEJADIAN DI KUALA KANGSAR SATU PERKARA YANG MEMBANGGAKAN? MANA DIA AHLI AHLI PAKATAN YANG BUKAN MELAYU KENAPA KALIAN TAK RASA SEPERTI DIGUNAKAN OLEH ORANG BUKAN MELAYU.YANG BARING TENGAH JALAN DAN BALING KERETA TUANKU TU BUKAN SAMSENG KE? SEDARLAH WAHAI ORANG MELAYU JANGAN JADI ALAT SEMATA MATA NAKKAN JAWATAN YANG TAK DA KUASA APAPA.SANGGUP MENGHINA ULAMA DAN SULTAN YANG DAH SEMESTINYA ORANG MELAYU DAN ISLAM SEMATA MATA NAK PERTAHANKAN KERAJAAN YANG DIKUASAI OLEH ORANG KAFIR LAKNATULLAH.

Tanpa Nama berkata...

BUKAK LA BUKUK SEJARAH BAGAIMANA MELAKA JATUH KETANGAN PORTUGIS KERANA ORANG2 MELAYU YANG BELOT MACAM KORANG!

Tanpa Nama berkata...

NAK TANYA MUMMYROKIAH TU ADA TELOR KE???????

Tanpa Nama berkata...

JANGAN NAK KATA PASAL UPAH KALAU HANGPA NAK TAU BODYGUARD DAP SEMUA ALONG CETI HARAM BLAKA NAK TUTUP KRJA HARAM DEMA KENA LAH SKOKONG SI NGE NGO TU

Tanpa Nama berkata...

CUBA KORANG KAJI BALIK SELA 11 BULAN PR PERINTAH PERAK NI BRAPA BANYAK TANAH DAPAT KAT CINA DAN BERAPA BANYAK TANAH DAPAT KAT MELAYU??? UNTUK PENGETAHUAN KORANG TAK DE SATU PUN UNTUK MELAYU SEMUANYA KE CINA.INI KE KERAJAAH YANG HANGPA NAK DAN BANGGAKAN???

BTR berkata...

korang amno nie memang perkauman.. dah merdeka hampir 60 tahun pun perangai tak berubah2... dunia dah nak akhir zaman pun korang cenggitu jugak..
kenapa kita nak nafikan hak orang cina?? mereka juga rakyat malaysia.. lahir di malaysia, korang puak-2 amno tu belum tentu lagik semua yg lahir kat mesia.. dasar lupa asal usul..
cina tu belum tentu dia kapir...

kalau macam nie la contoh yg orang melayu berikan aku rasa takder 1 pun bangsa lain yg nak masuk islam...

BTR berkata...

woii mustafa,

ko tengok tv3 suku memang la ko tak nampak.. kalau ko nampak pun ko saja buat-2 tak nampak.. nie la dia dasar jin mata buta..

Tanpa Nama berkata...

yg pakai songkok tu patut disiasat siapa..ape nama dia..ape kedudukan dia..org2 dikelilingnya..wat siasatan..petisyen pd polis..check rekod jenayah..siapa di belakang dia..melayu sangat nampaknyer dgn songkok dia..

Katakan xnak kepada PEKIDA berkata...

Pekida?
Katakan xnak kepada Pekida!!!
Nama saja persatuan Islam tetapi ajaran sesat juga yang diamalkan.
Amar makruf wanahi mungkar konon tapi ramai kaki botol,kaki judi,perogol,pezina.
Yang peliknya orang kafir yang sembah patung kat tokong pun boleh dikatakan ahli amar makruf wanahi mungkar.Nampak sangat jahil.Ayahanda dah jahil n sesat anak2nya lagilah sonsang.

Tanpa Nama berkata...

Memang patut pun dapat C.E.L.A.K.A....udoh terang lagi bersuloh...

pukida???...apeee x dak teloq daaa???

Tanpa Nama berkata...

Woi samdul...Melayu miskin bukan sebab malas kerja tapi sebab Umno yang penuhkan perut boroi depa..Sapa kata Melayu malas bekerja tu dia la memang barua ...bukan Melayu malas kerja tapi kerajaan Umno yang tak bagi peluang...bapak aku dulu tentera..biasa la tentera sudah tentu taat kepada pihak pemerintah..dia pencen askar Melayu tahun 1985 pangkat sarjan ada la sikit duit persaraan ..itupun habis buat rumah kayu aku yang seadanya ini...adik beradik aku ada tujuh orang....lepas pencen bapak aku terpaksa kerja keras lagi untuk cari nafkah belanja dengan macam-macam kerja..jual nasi lemak..bangkrap tak jalan...jual apong balik pun tutup tak jalan...jual ikan..orang melayu kita suka berhutang lagi skali ...tutup tak jalan...sapa kata orang Melayu malas kerja memang bangang la otaknya.....haram jadah punya manusia...bapak aku susah tau tak kerajaan UMNO ada ambik tahu...haaa...sekali tu abang aku dapat belajor ke Amerika ..bangga bapak aku...tapi belanja takde....kena pinjam kerajaan..woi kerajaan haram jadah..apa pasal bagi pinjam bagi la dalam bentuk biasiswa hangpa tu kaya raya duit banyak tapi tak mau tolong orang susah macam kami tapi dok pinang artis takpe...hantar hantaran sampai setengah juta..tak boleh ke bagi abang aku biasiswa...kenapa pinjaman kena bayor balik..????depa kata nak bagi rakyat Malaysia berdikari konon jangan harapkan subsidi...kepala bapak kome....!!Menteri yang bercakap tu pun tisu tandas dia rakyat yang bayar tau tak...hidup mewah..semua free rumah..kereta...tak masuk yang tokeh bagi lagi..projek dapat...tol tak payah bayar....ptuihhh nak cakap pasai berdikari woiii cium pungkok aku la menteri umno hangpa tak pernah hidup susah macam aku dan bapak aku...yang paling aku sedih bila mak aku sakit..takde modal nak berubat...doktor kata sarafnya..rosak kena check pakar..kami manalah ada duit nak jumpa pakar...bukan macam menteri UMNO haram jadah..semua ditanggung rakyat ada gerenti letter..adey ptuih bole belah la hampa..sekarang mak aku terlantar sakit...ada MENTERI UMNO NAK INGAT KAT KITAORANG???kalau takat nak mai melawat bawak biskut dua tiga tong baik hampa sedekah kat Najib dan Rosmah Mansur pasai depa ni kuat menketedarah...bila adik aku nak masuk universiti kat Timur Tengah..dia pun kena pinjam jugak...aku pun heran jugak depa ni kerajaan ke atau dah jadi along ceti haram tu.. kalau anak menteri...bodoh dungu bangang pun takpe pasai bapa depa banyak duit..kesian adik -beradik aku sampai sekarang dah kerja pun berhutang....kena bayar hutang...macam-macam hutang dan bayaran cukai tol,indah water..cukai tanah..pintu..installment rumah ingatkan abang aku jadi kakitangan kerajaan mewah la emhhk pungkok hangpa dia kena bayar hutang rumah loan kerajaan sekali ganda dari harga...ha ha kerajaan meniaga pada kakitangannya sendiri bukan nak tolong pemudah lagi punah ranah hisap darah orang macam lintah..padahal abang aku dulu tu orang kuat gpms yang setahu aku adalah persatuan balaci umno macam pukida jugak la...tapi ini nasib dia...bapak aku dah sokong pembangkang...aku..abang aku...adik beradik aku dah sokong pembangkang pasai dari tok aku bapak aku aku dan sesiapa sahaja di bawah pemerintahan UMNO hidup susah...kalau nak minta tanah...kena beri no siri ahli UMNO..nak meniaga kena ada rekemen yb UMNO...nak mintak tender...kena bagi persen...aku tahu la pasai kawan aku bukak syarikat cleaner kat satu sekolah kerajaan negeri masa Tajol Rosli...orang pejabat tu terang-terang minta rasuah(persen)apa la punya jahatnya kerajaan UMNO..maka terbukti...UMNOLAH membunuh kerjaya orang MELAYU...sapa yang sokong orang UMNO lagi buduh dan buduh dan buduh...kalau tak puas hati mai datang Manjoi ....pakida ke...felda...ke....hangpa tak kenai lagi geng padang lintau....

Bapadah berkata...

Angpaa nih tau tak sebenarnya semua dalam dunia niyh milik Tuhan..sapa kata milik umno ka,umni ka,umma appa ka..depa dok amik hak rakyat, pi guna sendiri..baguih kaa?...bagi tender korek pasir, tebang pokok, juai tanah, pastu untung bukan nak bagi rakyat pakai..dok pegahbih buat macam duit sendiri..pemimpin yang betui kan guna harta@wang dengan jujur...hak milik rakyat tetap hak rakyat..apsai nak pi gadai?..semua nak bagi swasta..GILA!..lektrik, air, kesihatan, pendidikan semua pakat nak swasta?..demokrasi la nih asai dari penjajah hangpa tau dak?..sengaja nak porak perandakan manusia..da memang dasar penghasut...nak blajaq pun kena buat pinjaman,psai apa?..duit tuh bukan hak milik barua kroni2 atau pemimpin korup berkurap..duit rakyat..harta benda yg diambil bukan hak sesapa,di gunapakai buat keuntngan, pastu untung makan sorang2..bodoh punya pemimpin..lain kali hangpa pilih pemimipindari latar belakang agama, kemanusiaan.. bukan dari parti mana2...
tapi aku tetap benci pemimpin bodoh dungu sasau yang tamak...

Tanpa Nama berkata...

perhatian pd smua yg benci sgt pd umno dn pd kerajaan skrg.awk ingat awk smua tu baik sgt ke?kalau awk kata umno tak betul,pekida tak betul dan kerajaan skrg pun tak btul awak pun apa kurangnye.awak pun mencarut,menyumpah juga.cubalah prbaiki dri sndri dan jga nama keturunan.sptutnye awk smua sedar dan buka mata dgn apa yg tjdi kat Perak tempohari.tak kiralah kita bbza fhman politik tp pthnkanlah MELAYU dan jgnlah sekali MENDERHAKA.cubalah berterimakasih sikit pd kerajaan jgn ikut sgt prasaan. berterimakasihlah pd pemimpin2 Melayu kita yg dulu dan sekarang.pd yg berhutang tu kenalah bayar,nama pun hutang.kalau kita susah jgn salahkan pemimpin,kita kena prbaiki dri kita sndri.jgn cmburu pd kesenangan orang, usaha supaya kita boleh spt mreka.beranilah akui kelemahan dri sndri.klau kita jual nasi lemak tp tak jln,cuba slidik dmana silapnye.mgkin smbal tak sdp,nasi kurang lemak atau tmpt tak ssuai.bila dpt jwpn fkirlah sndri apa nak buat jgn nak slhkn org lain dan mnyumpah sana sini.fkirkan juga Akhirat nanti.

Tanpa Nama berkata...

wa cina, dan wa benci itu PEKIDA! pasai di olang ada bantai kawan melayu gua...kalau itu berani mai lawan pedang sama pedang..Mahai lu olang2 pekida!

Tanpa Nama berkata...

Dah idup susah g la berusaha..tu pun jadi bodo?Nak org suap je keje..baghal//UMNO tu pertubuhan melayu yang nak sokong pemakan babi tu wat ape??Banyak tul pembelot bangsa kat sini..cakap macam barua sepet seadanya,,,

lemanJENDUL berkata...

hah,UMNO mmg cibai+lahanat+barua+patut ditepek taik anjing sama dorang..dlu kini dan selamanya mcm HARAMJADAH.

Tanpa Nama berkata...

Membela'bouncer',penyangak,hantu raya dan penipu sudah menjadi darah daging kehidupan pemimpin UMNO. Pada orang-orang kuat UMNO saya ingin bertanya dan diharap jawab sendiri dengan ikhlas.Pernah atau tidak tahu, atau terlibat secara langsung atau tidak dengan YB menemui 'Bomoh' untuk menang dalam pemilihan parti??? Ini amalan kurafat. Siapa yang bersubahat sama dapat sahamnya. Semua kekejaman yang dilakukan oleh UMNO dan tali barutnya ini adalah pelengkap kepada label zalim keatas mereka. Nak dicap sebagai zalim oleh Allah swt ini pun bukan senang.Buatlah terus supaya lekat dan penuh ciri-ciri orang yang zalim itu.

warganegara berkata...

susahlah kalau jadi insan yg htnya pnuh dgn dngki dn khianat.usahlah cuba mghakimi org lain klau kita sdri tak smpurna.dduk je diam2 jgn mnyumpah mncaci dn mcm2 lg sdgkan kita sdri x tau kbnarannya.jgn tlalu ikutkan org lain yg suka jd pmbelot /pnderhaka.akhirnya kita juga yg dpt dosa/sngsara org lain smua kdepan yg kita cbuk dgn dmntrasi jlnn yg tiada faedahnya.org tgok pun nympah dn akhirnya dri sdri tkena sumpah.org kta kita malas xnak trima.tp cuba kita buka mata siapa yg suka duk mlepak.anak2 bgsa kita ada byk lg contoh yg ada.skrg ni kita duk myumpah dn mcaci org stu hri nt bgaimana klau anak2 kita brbuat dmikian pd kita?fkirknlah bangsaku

Tanpa Nama berkata...

buang masa aje jadi ahli pekida....USAH LA KITA TERPENGARUH DGN PERJUANGAN BANGSA&ISLAM YG DORG BAWA..MENGAROT..

Aku kesal betul dgn sesetengah ahli parti dlm PR yg masih join PEKIDA..Pekida ni dh terang2 jadi alat UMNO nk main isu bangsa..kononnya nk ngelak berlaku 13mei..mengarot aje..Ape TENTERA DGN POLIS dah xde ker?

Fikir baik2...Jgn mudah terpengaruh dgn isu bangsa melayu..

YANG PENTING SEKARANG KITA MENANGKAN PEJUANG2 ISLAM@PARTI ISLAM.letakn walak kita pada pimpinan Islam..KALAHKAN UMNOBN..SEBAB ISLAM SAJA YG BLH ELAK PERGADUHAN BANGSA..

Org pekida ni yg dok berdegar2 dgn melayu islam yg perjuangkan islam,pergilah jumpa HAMAS,HIZBULLAH atau IKHWANMUSLIMIN,tunjukanlah sokongan anda pada PERJUANGAN ISLAM!!! baru org respek..

Tanpa Nama berkata...

woi leman jendul,ko ni mmang betul2 jendul,samdol bedogol mcm tunggollah,apa lg yg setarap dgn ko ni,suke ko je nk tepek org dgn taik anjing ape kate org tepek muke ko dgn taik BABI? ape prasaan ko ye?ko pegi je pindah kat Yahudi nu.

Tanpa Nama berkata...

salam..

PEKIDA atau Persatuan Dakwah dan Islamiah Malaysia merupakan sebuah persatuan ISLAM. Asal penubuhan PEKIDA adalah bertujuan untuk membela nasib orang ISLAM. Tetapi dengan kewujudan anasir-anasir luar seperti mafia melayu dan campur tangan ahli PEKIDA dalam politik telah mencemari kemurnian matlamat asal PEKIDA. Ahli-ahli baru PEKIDA yang tergolong dari golongan remaja bawah umur telah menodai persatuan ini. Pesatuan ini lebih dilihat sebagai 'Geng' atau kumpulan untuk mendapatkan perlindungan. Oleh yang demikian, berlakunya pergaduhan dan pertelingkahan di antara ISLAM dan MELAYU. Ini menyebabkan banyak pihak memandang serong persatuan ini. Niat PEKIDA untuk melindungi hak melayu adalah wajar ini kerana dengan kebanjiran bangsa lain di Malaysia telah menggugat sedikit sebanyak keistimewaan Melayu. Kemana melayu akan pergi selapas 20 tahun akan datang? dengan kepesatan ekonomi bangsa mereka, mereka telah menggugat status ekonomi bangsa Melayu. Kita sebagai bangsa tuan negara ini jangan cepat melatah. Ketepikan perselisihan faham di antara bangsa kita, jangan jadikan itu sebagai satu isu yang menghancurkan bangsa kita sendiri. Saya menyeru semua bangsa melayu untuk bersatu, jangan bezakan antara parti politik, fahaman mahupun status. Mari sama-sama kita bangkit bangun bersama menentang bangsa lain yang muka menjajah negara kita..

saya baru berusia 20 tahun.
tp saya sudah boleh fikir semua ini..
jadi saya harap abang-abang semua dapat memahami maksud yg ingin saya smpaikan..

andai terlajak kata,
maaf dipinta..

salam..

Tanpa Nama berkata...

salam buat semua warganegara;yg betul sama2 kita jadikan teladan dan yg sebaliknya sama2lah kita fikirkan bgaimana nak mgubahnya.usahlah kita terus bertelagah sedangkan yang lain terus berusaha utk cuba menghapuskan kita dibumi sendiri.mereka semakin berani mempersoalkan hak2 kita dan macam2 lagi yg tidak sepatutnya dipertikaikan sebab itu mmg HAK KITA.DULU KINI DAN SELAMANYA.bukalah mata dan telinga dan timbang2lah jgn sampai kita jadi pengemis dibumi sendiri.tak kira apa fahaman politik tapi jgn lupa BANGSA kita. INGATLAH!!!!!