Jumaat, 13 Mac 2009

MUSNAHNYA TANDA DEMOKRASI

Apa lagi yang tinggal. sudahlah Demokrasi di musnahkan...kini tanda ingatan demokrasi juga ingin dimusnahkan. Perbuatan siapa tak di ketahui. Namun kalau ingin di siasat oleh pasukan penyiasat paling hebat PDRM pastinya boleh.

Yang jelas perangai buat kerja menyorok dalam gelap ibarat baling batu sembunyi tangan ni sah kerja umNO. Cuma yang ni belum pasti, cuma tanda dan modus operandinya sama! Namun kata seorang kawan, itu mungkin kerja BUDAK JARI HANTU... entahlah.

Plak ini dikatakan dipecahkan sekitar jam 3 pagi.... ini mesti kerja budak kelab malam.... paling tak pun bonser dia..... sebab sambil balik depa nampak hantu demokrasi yang mereka bunuh berkeliaran di bawah pokok agaknya. Nak letupkan dengan C4 takut habis satu Ipoh bangun.

Apapun pada pukul 11pg satu sidang akhbar berlangsung lagi di bawah pokok demokrasi ini. Ramai wartawan hadir.... termasuk dari US.

Jam 3.45 petang , seorang teman memaklumkan bahawa satu notis telah dilekatkan di atas plak tersebut meminta di buang tanda ingatan tersebut. ia dikatakan arahan Dewan Bandaraya Ipoh. Namun ketika saya tiba jam 4.30petang tiada lagi notis itu. Beberapa orang termasuk dari KL sedang mengambil gambar kenangan.









Tiada ulasan: