Rabu, 8 April 2009

CUKUP HAMID !

Entah apa yang disawankan oleh Hamid AlBar yang menginginkan akta mesin cetak dihapuskan. Tidakkah belum sampai dua minggu beliau mengantung permit Harakah dan Suara Keadilan??

Apa sebenarnya yang diinginkan Hamid dengan kenyataan itu? Angin yang bertiup hampir mengesahkan bahawa Hamid sudah menjadi kain buruk buat kabinet baru Najib. Apakah kenyataan Hamid ini sebagai talian hayat mengharapkan Najib mempertimbangkan kembali namanya atau sekadar menyuci noda najis yang bertempelan di tubuhnya angkara beberapa tindakan melampau sepanjang tempoh singkat memimpin KDN?

Siapapun dan apapun harapan Hamid, saya tak fikir terlintas di kepala Najib memungut kembali Hamid jika benar beliau sedang diisi di dalam bakul sejarah kabinet Pak Lah. Najib mesti membuktikan kabinet barunya bersih walaupun beliau sendiri terlalu kotor dan bernajis dengan seribu jenis tuduhan melampau dalam dan luar negara. Najib mengembalikan Permit kedua akhbar PR dan membebaskan 13 tahanan ISA.

Hamid adalah orang bertanggungjawab terhadap akhbar alternatif itu walau mungkin ia hasil arahan Najib, namun Hamid adalah terompah kayu Najib untuk masuk ke tandas bagi menyelesaikan hajatnya. Semoga Hamid merenung kembali masa silamnya....

2 ulasan:

Greenboy berkata...

hamid x de dalam kabinet baru, kJ pun x der

mantahir berkata...

kasut kayu najis utk najis pi buang najis kah kah kah kah kah