Rabu, 22 April 2009

umNO TAKUT BADI

Siapa marah kena lelong.... antara janji tiga abdul dengan pak mertuanya .... Semalam dilaporkan kerajan Pasola akan melelong kereta camry yang baru digunakan tak sampai tiga bulan oleh kerajaan Pakatan Rakyat.

Apa rasionalnya atau bahasa budak nakal...ape ke jadahnya... Kalau seorang suami menceraikan isterinya lalu habis dilelong semua harta benda semasa bersama... hanya dua andaian...suami bodoh... atau pendendam... Namun memang menjadi kebiasaan kerajaan BN menghabiskan duit rakyat.



Di awal rampasan kuasa, dilaporkan perabut dan karpet pejabat menteri besar ditukar. Kini kereta yang baru..kalau janda masih berhias... pula nak dilelong . Apakah kerajaan jelmaan Zamri ini takut kepada badi kerajaan Pakatan Rakyat sebagaimana takutnya raja perampas dengan bayangan hantu dari negara antah berantah...Sememangnya badi sesuatu yang amat ditakutkan oleh umNO. Jangan dilupa tempat plak pun di ganti dengan pokok barangkali takut badi plak juga mengganggu kerajaan pasola ini.

Mungkin juga kerajaan Pasola ini ingin mencari duit tambahan.. maklumle...nak ganti duit yang tercicir di Bukit Gantang. Setakan rekod....barangan Pakatan Rakyat memang laku.... Bayangkan serpihan batu pun boleh dijual hingga lebih 63 ribu ringgit. Inikan pula kereta yang diguna exco pakatan Rakyat untuk berkhidmat dengan masyarakat. Mungkin yang tak laku kereta yang dipakai pegawai kerajaan yang khianat dengan kerajaan Pakatan Rakyat....

Kita tengok siapa yang kena.....

1 ulasan:

Baginda Reformasi berkata...

ape motif diorang...? nak beli kete baru? atau mereka dah tahu pas ni nak bagi balik PERAK dekat PR tu yg takut tu...
hahaha panas ni... sian MB tgganu... kite jemput die masuk PAS... dapat lagi 1 negeri... hehe
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html