Rabu, 13 Mei 2009

MINYAK NAIK LAGI!!!

Pandainya kerajaan Malaysia di sisi Rakyat penyokong umNo yang Bodoh. Harga minyak dinaikkan ketika pasaran minyak dunia melebihi us100. Namun ketika harga minyak turun sehingga sekitar us40, Malaysia menurunkan sedikit harga minyak pasaran tempatan.

Hari ini diumumkan harga minyak RON 97 dinaikkan hingga RM 2 bermula 1 september. Atas alasan tak munasabah ia dinaikkan. Rakyat kononnya digalakkan menggunakan RON95 yang baru dilancarkan. Akan ada profesor kangkung mengiakan dan menyatakan harganya minyak murah.

Di beberapa tempat sekitar Ipoh dipasangkan banner tahniah dan terima kasih ketika harga minyak diturunkan dan diletakkan lebih tinggi dari harga pasaran dulu. Itulah kebodohan penyokong umNO.

Mungkin esok akan ada banner baru terima kasih kerana harga minyak lebih rendah dari RM1.80. Turun 0.o5 sen. Itulah kebodohan paling bijak di alam melayu umNO!

  • Minyak petrol RON97 yang digunakan oleh sebahagian besar pemilik kenderaan di negara ini akan dijadikan produk premium dengan harganya dinaikkan kepada RM2 seliter berbanding RM1.80 seliter sekarang.
  • Langkah itu berkuat kuasa 1 September ini serentak dengan pelancaran minyak baru RON95 berharga RM1.75 seliter di seluruh negara.
  • Ia bagi menggantikan RON92 (RM1.70 seliter) yang akan ditarik sepenuhnya daripada pasaran selepas tarikh berkenaan.
Pastikan jangan mengundi umNO BN sebagai isyarat protes anda terhadap kenaikan yang dilaksanakan 1 september. Jika ini berlaku , mungkin kerajaan akan menarik balik harga tersebut.!

Tiada ulasan: