Ahad, 31 Mei 2009

umNO MENANG DI PENANTI ! MANEK URAI????

SMS sahabat dari Gua Musang bertanya " siapa menang di Penanti?". kebetulan saya baru habis program di Bruas. takde internet, takde berita TV di surau. Yang saya tahu bilangan pengundi merosot. umNO menang! jawapan yang saya tahu.

Memang mustahil, tak bertanding tetapi menang. itulah yang dikehendaki oleh umNO. Jika bertanding umNO PASTI kalah. Hanya satu yang membolehkan umNO menang! TAK BERTANDING!. Itulah kempen umNO...Umum mengetahui ramai pengundi tak berminat nak mengundi kerana PR pasti menang dalam pilihanraya ini. Apatah lagi lawannya entah muncul dari ceruk mana.

Bagi umNO soal maruah tak penting. Yang penting ialah kemenangan. Sebab itulah Ketua Pemuda.... sayap paling penting umNO menyeru pengundi tak keluar mengundi. Begitu juga umNO PP. Ada rombongan keluar Pulau Pinang bagi mengugat jumlah undi. Bagi umNO kalau tak dapat menang kerusi pun...mereka dapat menang isu mengatakan rakyat menolak PKR, bosan dengan permainan PR... kerana pengundian sangat kurang. Esok adalah hari peristiharan umNO menang di Penanti.

Sama di Perak, walaupun kalah pilihanraya umNO tetap menang dengan rampasan kuasa. Nampaknya umNO kini lebih berminat menang dari jalan belakang. Apakah selepas Najib mengambil alih kuasa secara "Rampasan Terhormat" beerti segalannya mesti melalui jalan belakang.... Kita nantikan apakah akan terjadi di Manik Urai...

Manik Urai telah memberi isyarat awal... hari penamaan calon dan pengundian adalah hari bekerja. Adakah kita mampu membawa anak rantau dari luar pulang mengundi PAS? Pengundi Rantau hampir kesemuanya adalah pengundi PAS. Mereka adalah kebanyakannya anak muda yang mendapat maklumat tepat tentang isu negara.

Dengan pengundian dijalankan pada hari selasa, hari paling tengah dari hari bekerja di Kelantan, beerti kemungkinan ramai pengundi perantau tidak balik. Dengan cara ini undi PAS akan merosot. Lebih membimbangkan ada undi Jembalang dari anak rantau yang telah dikenalpasti tidak balik. Tempoh sebulan memungkinkan umNO melakukan segalanya dengan kuasa dan manipulasi agensi kerajaan termasuk SPR.

Kita mengharapkan agar PAS dan rakan PR dapat menyediakan stategi ampuh bagi mengekang politik jahat umNO.Kalau kerajaan boleh dirampas...apalah sangat hak mengundi bagi umNO......

Paling penting kenalpasti anak rantau pengundi di Manik Urai..... angkut mereka dengan apa cara sekalipun.....

1 ulasan:

Pejuang berkata...

Apa2 aje le,
sila klick pejuang