Ahad, 27 September 2009

TRY DULU... LAMBANG SATU MALAYSIA

Apa yang di cari menteri kebudayaan dari konsert Beyonce yang dijadualkan pada 25 oktober depan. Mungkin ada budaya yang boleh dikongsi rakyat Malaysia demi menyempurnakan konsep one Malaysia.Paling menarik hujjahnya " Katanya, pihak yang menentang itu harus sabar dan lihat dulu, jika pertunjukkan itu tidak menepati peratutan perundangan dan agama, ia sudah semestinya salah.

Kalau itulah teori yang digunakan oleh Rais pembakar jambatan ini, maka kita tak perlu halang pembawa dadah ke negara kita...tengok dulu kalau dia edar dan orang yang ambil dadah itu lalok baru di kira salah. Bagaimana pula dengan undang undang ISA yang disokong Rais... Patutnya ini lah yang perlu diutamakan... mereka belum bersalah..takde bukti terlibat dengan kesalahan..hanya prasangka tanpa bukti...

Nampak gayanye Rais ni suka try..dah tak betul baru larang... itu pun kalau merugikan...patut le dia try semangat 46 lepas tu tinggalkan... nampak Tengku Razali nak kalah...nak telefon pun dah tak berani...kan..kan..kan dato seri????



KUALA KLAWANG: Tidak ada sebab untuk menghalang pe.nyanyi terkenal dari Amerika Syarikat, Beyonce mengadakan persembahan di negara ini jika beliau mematuhi syarat dan peraturan, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Katanya ia juga bukan satu perkara baru apabila seorang penyanyi terkenal barat ditentang dari datang ke Malaysia.

"Sekiranya beliau menunjukkan aurat dan sengaja melanggar peraturan yang dikenakan pihak berkuasa maka beliau tidak dibenarkan," katanya kepada pemberita selepas menganjurkan majlis rumah terbuka beliau yang dihadiri oleh kira-kira 5,000 rakyat lapisan bangsa di sini pada malam Sabtu.

Katanya, pihak yang menentang itu harus sabar dan lihat dulu, jika pertunjukkan itu tidak menepati peratutan perundangan dan agama, ia sudah semestinya salah.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kedatangan Beyonce pada 25 Oktober depan meskipun banyak pihak yang menentang dengan alasan ia menjatuhkan moral remaja negara ini.

Sementara itu ketika menyentuh majlisnya hari ini beliau memberitahu, satu majlis yang lebih besar akan dianjurkan bersama kementeriannya dengan kerajaan negeri Perak pada 18 Oktober depan.(Nak bubar DUN Perak ke kempen ni?)

"Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka akan menyampaikan ucapan penting pada majlis itu yang juga menjadi lambang 1Malaysia," katanya.

Beliau berharap lebih banyak majlis yang mampu memupuk semangat persaudaraan di kalangan kaum di Malaysia dapat dianjurkan di kawasan luar bandar.

"Ini adalah cermin perpaduan rakyat, jadi kementerian ingin meneruskan tradisi menggunakan jasa baik org ramai menerusi majlismajlis rumah terbuka untuk perpaduan dan mengeratkan siratul rahim," katanya.

Katanya, dalam erti kata lain, majlis Aidilfitri seperti hari ini merupakan hari perpaduan dan penerimaan Satu Malaysia sebagai amalan sebenar.-mstar

Tiada ulasan: