Sabtu, 17 Oktober 2009

MUHYIDIN HINA INDIA

Muhyidin Yasin secara sinis menghina masyarakat India estet dengan istilah hitam legam. Itulah contoh pemimpin umNo yang kononnya berbangga dengan semangat satu Malaysia, namun masih terikat dengan isu bangsa yang tinggi. Isu bangsa memang menjadi alat agenda umNo. Begitu juga MCA dan MIC yang masing masing kononnya berjuang untuk bangsa. Macam filem P ramle.... masuk gua...mereka berbahagi harta sesama mereka....

Tambahnya, beliau akan bertemu pemimpin parti itu di semua peringkat untuk melihat komitmen yang telah dijalankan oleh di setiap negeri.

Jelasnya lagi, kejayaan yang diraih calon BN dalam pilihan raya kecil Bagan Pinang hujung minggu lalu juga menunjukkan kesan bahawa sokongan ke atas parti itu telah meningkat..

"Ada kawasan peti undi yang dulunya hitam legam dan kawasan ladang yang hitam legam menjadi putih melepak , semuanya kita menang," katanya.

Katanya lagi, usaha-usaha untuk perubahan di kalangan Umno tidak akan berjaya sekiranya anggota-anggota parti itu masih berbalah sesama sendiri.

4 ulasan:

TBO berkata...

dah memutih dengan duit

Tanpa Nama berkata...

Maksud Muhyidin adalah kawasan hitam legam(pekat) tu dulunya kuat menyokong Pakatan Rakyat sekarang dah putih melepak sebab majoriti sokong BN. Saya tak nampak muhyidin kata kat sapa sapa.
Yang jelas saya nampak tuan yang menulis ini lah hati dia hitam penuh dengan niat busuk hati untuk mengapi-apikan orang lain supaya bermusuh. Jangan busuk hati tuan.. nanti tuhan bagi musibah kat tuan susah pula nanti.

Shah Jihad berkata...

Kawsan hitam legam sebagaimana dimaksudkan Muhyidin sememangnya merujuk kepada kaum India, ini yang disebut sebagai kata kiasan, mereka sememangnya sanggup menghalalkan apa sahaja, kawasan itu sememangnya kawasan sokongan kuat kepada BN apa halnya punya nak putih bersih sebab sokong pakatan Rakyat, sedangkan menyokong Umno pun sama juga makin tidak ada cahaya kononnya berubah tapi rasuah tetap no 1....Berani ke Umno ambil tindakan terhadap mereka yang terlibat dengan politik wang, dan salah laku lain sehingga sekarang tidak ada siasatan daripada SPRM...berani ke? kalau UMNO tak berani bermakna UMNO tidak berubah....

Tanpa Nama berkata...

Dengan menyebut kawasan hitam legam, jelas ternyata hati Muhyidin itu tidak lurus. Cakap tak serupa bikin. Watan Malaysia mestilah sentiasa peka dengan keadaan yang sebenarnya. Tolonglah jangan terbawa-bawa dengan kata-kata ahli-ahli politik yang hatinya bengkuk.