Selasa, 27 Oktober 2009

TRAGEDI ONE MALAYSIA DI KUALA DIPANG

Tragedi tak disangka one Malaysia siri akhir yang dilangsungkan di Pusat Kokurikulum Kinta Selatan bertempat di SK Kuala Dipang berlaku sekelip mata. Ketika murid berbaris mengambil giliran menyemberangi jambatan gantung yang baru beberapa minggu disiapkan runtuh tiba tiba.

Ketika kejadian sekitar 30 murid bersama guru sedang mengambil giliran menyemberangi jambatan untuk makan malam. Jambatan tiba tiba runtuh menyebabkan guru dan murid tercampak ke dalam sungai. Kebanyakan murid sempat berpaut pada rantai jambatan dan diselamatkan oleh guru dan jurulatih yang bertugas.

Jurulatih bertungkus lumus menyelamatkan murid sekalipun dalam keadaan yang sangat bahaya kerana arus yang deras.Beberapa murid dapat diselamatkan kecuali beberapa murid yang dihanyutkan arus deras. Usaha menyelamat menghadapi masalah kerana keadaan gelap. Kejadian berlaku 10.30 malam.

Sehingga 8.40 pagi seorang mayat pelajar india ditemui oleh pasukan penyelamat. Usaha masih diteruskan. Pemimpin termasuk dari Pakatan Rakyat dan Timbalan Perdana Menteri dilihat berada di tempat kejadian











Tiada ulasan: