Khamis, 10 Disember 2009

ADUAN KEPALA TAIK.

Mahathir memang dikenali sebagai seorang yang tegas. Sejak dipecat dari umNo di zaman Tengku Abd Rahman beliau seorang yang konsisten. Ternyata beliau kembali sebagai seorang negarawan yang popular. Beliau dikenali sebagai seorang yang tegas membela nasib umat Islam di dunia khususnya dari penindasan Yahudi walaupun di negara sendiri beliau sendiri kelihatan seumpama Yahudi.

Selepas melepaskan jawatan sebagai PM lantaran tekanan dan kesedaran kemuncak kuasanya kian tergugat, Mahathir melepaskan jawatannya lantaran "kasihnya kepada umNO". Beliau meninggalkan tahta dengan penuh nestapa... Pak Lah yang ditabal sebagaipenggantinya diharapkan menjadipenyelamat umNO walau kasihnya kepada Najib melebihi orang lain. Mahathir terkenal sebagai seorang PM yang suka melantik kabinet bermasalah supaya mudah mengawal mereka. Ia sebahagian cara yang termaktub dalam protokol Yahudi. Ternyata Mahathir silap menjangka apabila Pak Lah tidak melepaskan jawatannya. mahathir terpaksa berhempas pulas menyerang Pak Lah hinggalah keputusan PR 12 menyebabkan Pak Lah tak mampu bertahan lagi. Sebagaimana ia kembali ke umNo selepas Tengku, begitulah beliau kembali ke umNo selepas Pak Lah.

Pemerhati melihat Najib adalah proksi Mahathir sebelum ini. Ia diperkuatkan lagi apabila kabinet Najib melantik Mukhriz yang kalah ketua pemuda dan meninggalkan Khairy yang menjadi nakhoda pemuda terumbang ambing tanpa jawatan menteri. Namun serangan Mahathir kali ini dilihat seakan ingin menumbangkan Najib pula.... Ternyata Nazri Aziz menjadi pembela di saat Najib masih berdiam diri. Najib dilihat sedang bermmain politik simpati. Beliau hanya mengunakan "ghurka" politik seperti Nazri sebagai pembela.

Kini pandangan politik mula melihat Najib akan terus menjadi sasaran serangan Mahathir apabila ada tanda kasih Mahathir sudah jatuh kepada Mahyudin. Ternyata Mahyudin adalah orang yang membela Mahathir dari serangan Nazri. Memang sejak Najib mengambil sikap mendiamkan diri dari seranganMahathir terhadap Pak Lah telah merubah kepercayaan Mahathir kepada Najib namun perkembangan terakhir menguatkan lagi tanggapan tersebut.

Apapun umNo sedang menghadapi krisis keyakinan dan serangan dari seorang yang mengatahui "isi hati dan hati perut" umNO. Apabila Mahathir menyatakan usus umNo telah busuk ternyata Mahathir adalah "kepala taik" yang telah keluar dari isi perut tersebut. Mungkin Shahnon Ahmad melihat bahawa kerosakan umNo kerana kepala taik yang tak boleh keluar... Rupanya kepala taik yang sekian lama bertahan di dalamnya menyebabkan seluruh usus itu membengkak dan busuk.... Ityu aduan dari kepala taik yang keluar darinya... ertinya umNO tidak dapat diselamatkan lagi....

Apakah ianya ada kaitan dengan doa TGNA supaya "pecah perut"? Kita nantikan sejauhmana kebusukan itu akan tersebar apabila perut itu pecah.... buat ahli dan penyokong umNo...bersedialah menyelamatkan diri dari kebusukan itu sebelum ianya membusukkan anada jua...

Sebag

Tiada ulasan: