Isnin, 21 Disember 2009

SIAPA YANG INGIN DIPERCAYAI?

Sekian lama saya mengikuti pergolakan antara bloger PAS. Ada yang menjadi seakan bloger pemusnah yang postingnya saban hari menyerang.Setiap kali serangan dibalas , maka peluru sumpah turut digunakan. Paling melampau apabila sasarannya bukan musuh sebaliknya kawan dan pimpinan. Kalau sikit sikit tu boleh maap...namun macam nak dicincang pemimpin yang tak jelas salah silap mereka...mungkin hanya persepsi atau ijtihad semata.

Antara yang dilihat tak henti menyerang ialah tulang besi. Beliau seakan mempunyai agenda tersendiri samada upahan atau ada dendam peribadi yang ingin dilunasi.Saya tak peduli. Ada yang suka , ada yang benci...

Kini Ada bloger menamakan diri sebagai batu api... menjadi perisai membalas serangan tulang besi. Saya juga tak kenal orang ini. Mereka saling berbeza.

Pada saya mudah.... Bloger fitnah mesti disanggah...

Tulang besi selalu menyalakan api bahawa pemimpin yang menipu tak boleh dimaafkan... Kalau baca posting batu api... Tulang besi bukan setakat menipu malah mempermainkan peminat blog beliau.... moga Tulang besi segera menjawab posting batu api...menafikan dakwaaannya...

Kita nantikan ...siapa yang boleh dipercayai antara dua blogger ini...
__________________________________________________________________-

Tulang besi.

Dengan rasa sedih dan rendah hati, dimaklumkan bahawa kemungkinan besar Tulang Besi tidak dapat hadir dalam Konvensyen Blogger PAS.

Faktor utama ketidak hadiran Tulang Besi adalah faktor ekonomi. Oleh kerana pemberitahuan program ini hanya berlaku minggu ini, maka kos yang akan ditanggung oleh Tulang Besi untuk hadzir adalah kurang sikit dari RM 1000. Jumlah ini adalah jumlah yang sangat besar untuk Tulang Besi kerana Tulang Besi bukan seorang yang kaya. Tulang Besi tidak mampu membeli kereta mewah seperti Honda Elyson dan makanya, Tulang Besi tidak mampu untuk menanggung belanja perjalanan yang berjumlah hampir RM1000.

Rasa terkilan sangat sangat. Tulang Besi antara yang pertama mendaftar. Bersemangat sangat Tulang Besi nak hadzir. Tapi, sayangnya Tulang Besi cuma mendapat konfirmasi tarikh dalam minggu ini. Sepanjang beberapa hari Tulang Besi mencuba untuk mencari jalan yang murah untuk pulang, namun tiada. Tiket semuanya mahal-mahal kerana kebetulan cuti Awal Muharram menaikkan lagi harga tiket.

TUlang Besi juga cuba mendapatkan sponsor, namun itu pun gagal juga. Kalau ada yang berminat untuk sponsor Tulang Besi, masa masih belum terlambat. Boleh masukkan wang ke akaun Tulang Besi (Maybank 164173601834 Abdul Rahman Abdul Talib).

Walaubagaimanapun, Tulang Besi sedang berusaha untuk mencari wakil kepada Tulang Besi dalam Konvensyen tersebut.

Pengajaran kepada penganjur program yang melibatkan bloggers:


a. Jangan ingat semua bloggers ini berada dalam negara. Dunia internet / www adalah dunia sejagat. Bloggers Malaysia boleh berada di Alaska, USA tapi masih dapat dirasakan kedekatan bloggers tersebut dengan rakyat Malaysia

b. Maka, apabila membuat program sebegini, haruslah dikonfirmasi tarikh sekurang-kurangnya SEBULAN AWAL. Kalau tarikh program ini dikonfirmasi sewaktu saya mendaftar, kos saya cuma dalam RM300-400 ringgit

c. Apabila telah membuka pendaftaran, haruslah melayan mereka yang mendaftar dengan cara pribadi. Ertinya, maklumkan kepada mereka yang mendaftar secara terus. Bukan buat pengisytiharan seminggu sebelum program sebegini.

Sekali lagi, sedih saya kerana saya tak dapat nak hadir program ini. Saya telah bercadang untuk menghadiri program ini semenjak ia diwar-warkan. Namun, saya tak ada cukup wang untuk menghadiri program sebegini. Saya antara yang paling awal mendaftar kerana saya mahu membeli tiket awal, tapi pihak penganjur tak dapat memberi konfirmasi awal. Hanya last minit seperti ini.

Wallahualam

Tulang Besi
___________________________________________________________________________________

Oleh: Batu-api

"Abdul Rahman Abdul Talib dalam blognya Malaysia Waves meminta sedekah untuk hadir ke Konvesyen Blogger PAS 2009. Katannya dia tidak ada wang untuk datang ke Konvensyen berkenaan dan tambangnya adalah RM1000.

Dia menyertaan akaun bank untuk pelayar masukkan wang derma untuk dia beli tiket kapalterbang berharga RM1000. Dia sebut digagal untuk dapatkan bayaran murah untuk pulang dan dia juga gagal dapat sponser.

Abdul Rahman Talib atau Tulang Besi munafik besar. Penipu dan pembohong. Dia menulis artikel itu yang dipostkan pada 18 Disember 2009 Sila rujuk blognya dan blog Perisik Rakyat.

http://www.malaysiawaves.com/2009/12/tulang-besi-mungkin-tidak-dapat-hadzir.html

http://perisik-rakyat.com/2009/12/tulang-besi-mungkin-tidak-dapat-hadzir.html
(Dulu aku suka laman Perisik Rakyat, sekarang aku benci!!!!)

Penipu dan pembohong a.k.a Munafik moden.

1. Dulu kata gajinya 6 X gaji Exco Kelantan Husam Musa. Pasal itu dia tak berminat sangat nak jawatan CEO. Walaupun Dato' Hassan Ali tak bagi.

Saya letak paling murah untuk gaji Husam ialah RM5000 sebulan. Jadi gajinya RM30,000 sebulan. Takkan tak boleh bayar RM1000 kapal terbang. Isteri awak ada di Malaysia. Adakah awak nak bawa gundik sekali ke?

2. Minta sedekah. Beri akuan bank kepada pengujung, sedangkan Tulang Besi dah ada di Malaysia. Munafik. Berani munafik ini bersumpah dia tak ada di Malaysia semasa menulis? Saya cabar munafik ini bersumpah.

3. Hadir di Konvensyen PAS berbaju merah. Selepas itu menghilang diri. Saya sempat ambil gambar. Nanti saya akan tunjuk gambar tersebut bila dia nak menipu lagi. saya tunggu sumpahnya. Saya juga ada gambar dia minum dengan beberapa orang sebelum itu. Tulang Besi jangan nak bohong!!!!!

Saya adalah orang yang tertipu bila saya masukkan wang dalam akaunnya. Tak apa, saya maafkannya. saya halal dunia dan akhirat. Saya anggap sumbangan itu jika dia makan jadi nur untuk dia insaf dan jadi manusia yang mulia."

Tiada ulasan: