Rabu, 17 Februari 2010

KENAPA SYED MOKHTAR KAYA ORANG TAK KISAH???


Inilah masalahnya dengan golongan khinzir buta. Dalam Islam diistilahkan Taqlid buta. Tak mampu menilai langsung. Dalam kepalanya apa yang dikaitkan dengan melayu adalah baik tanpa menilai. Islam sifatkan golongan ini sebagai asobiah. Apabila sahabat bertanya apa itu asobiah wahai Rasulullah... Baginda menjawab..menolong kaummu atas dasar zalim..

Apabila kita mempersoalkan kekayaan Mokhzani dan Nazir , orang umNO marah sebab tak peduli Robert kuok dan ananda yang kaya. Katanya busuk hati... tak sedar diri tu yang hati mati. Kalau kita dengki dengan melayu tentunya Al Bukhari menjadi sasaran kerana di berada di kedudukan ke tujuh. Ini bukan masalah siapa yang kaya...tetapi umum mengetahui bagaimana mokhzani di selamatkan beberapa kali dengan wang kerajaan semasa zaman Mahathir. Syarikat kerajaan menjadi mangsa menyelamatkan perniagaannya. ini bukan rahsia!

Ingat kut bila dah belajar pandai boleh la pikir sikit..tapi otak sembab juga... entahlah.... malas lak nak habiskan ulasan... sendiri pikir la....

2 ulasan:

hijabul crewz berkata...

salam perjuangan,

syed mokhtar tu banyak jugak amal sedekah n kebajikan untk masyarakat...wlupun bkn ahli politik...

2 org UMNO tu entah pe laa yg dia buat untk kbajikan rkyat...gune duit rkyat ade laa...

cucukerinci berkata...

Ank dah jadi jutawan pun Che det masih bising mengaku dia PM terbaik...sebab dia tau Melayu memang mudah lupa....