Jumaat, 5 Mac 2010

COMELNYA DIA BERWAJAH umNO..

Lama sudah rakyat Perak menanti. Bila masanya Harusani mahu membuka topeng menyerlahkan wajah umNO yang comel dimukanya. Tak pasal pasal setelah bertahun lamanya , akhirnya terbongkar jua wajah asobiah dan kebangsaan umNO Harusani. Dia akhirnya mengaku secara tak langsung dialah jambatan reput yang menawarkan perkongsian kuasa dengan umNO.

Namun harus jangan dilupa, setiap wajah umNO adalah wajah dusta. Maknanya, Harusani juga bukan pelik kalau turut berdusta. Di sebalik pendedahan tersebut, mungkin ada maksud lain yang ingin disampaikan. Wajah umNO adalah wajah dusta, wajah umNO adalah wajah pecah belah. jadi jangan menjadi mangsa provokasi murahan tok harus tsani.

Harus tsani mungkin merasakan beliau hampir berjasa besar kepada umNO mungkin sebagai membalas budi atas apa yang beliau miliki selama ini jika berjaya menyelamatkan umNo kehilangan kuasa. Apa yang dilakukan Harsu Tsani adalah satu usaha bagi pihak umNO. Ia bukan bagi pihak umat dan rakyat khussusnya Islam. Walaupun beliau mendakwa bahawa usaha itu atas tanggungjawab agama , namun umum mengetahui , itu adalah suara dan rasa hati
uMNo yang takut kehilangan kuasa.

Mengapa sebelum ini Harus Tsani tidak melakukan tindakan demikian? Jawapannya mudah, kerana umNO tidak mengkehendaki begitu. Beliau jelas dilihat sebagai keldai tunggangan umNO. Beliau telah mencemarkan institusi mufti, bukan sahaja diri beliau sbeagai mufti apabila rela menjadi kaldai tunggangan umNO.

umNO sememangnya sering menggunakan dan mengkaldaikan apa sahaja yang boleh menguntungkan mereka. Siapa mereka dan apa kedudukan mereka bukan persoalannya. Yang penting orang itu sanggup menjadi kaldai umNO. Siapa sahaja... mufti...imam...pensyarah agama... malah apa warna dan rupa kaldai itu tak penting... benarlah apa yang disifatkan TGNA bahawa golongan ini adalah terompah tandas...

Di penghujung usia Harus tsani memilih untuk menjelmakan wajahnya...kerana wajah itu baginya comel dan indah...

Tiada ulasan: