Selasa, 21 Disember 2010

PANAS PUNGGONG

Komen Dr Juanda Mufti Perlis berkaitan Syiah mungkin menyesakkan dada sesetengah orang. Bukan pasal dia tak setuju dgn keputusan majlis Fatwa tetapi pendedahan beliau tentang keputusan itu yang seakan telah dimanipulasi. Kata beliau itu bukan keputusan sebulat suara. Apa ertinya???? kalau fatwa berkaitan isu bukan politik kepartian pun boleh berubah, agaknya macam mana pulak yang ada kepentingan politik secara langsung.

Lebih menyesakkan hujjah yang beliau pakai untuk tidak bersetuju dengan keputusan itu...cuba baca...Kalaulah ayat walayah (kepimpinan) digunakan dalam hal ini, maka akan berlaku kacau-bilau urusan kenegaraan di Malaysia. Pemikiran ala-Taliban dan ekstrim seperti ini tidak wajar wujud di Malaysia.

Akan timbul kelak persoalan, apakah sah lantikan para menteri bukan Islam bagi membantu menguruskan orang Islam, apakah sah para ketua setiausaha kementerian dan ketua pengarah jabatan dan agensi kerajaan dilantik dari kalangan non-Muslim? baca lagi

Apa pulak komen jawatankuasa fatwa lepas ni... ni dah kire parah bile hujjah politik masuk..mesti jawatankuasa fatwa yang kaki ampu tak senang duduk... panas punggong... kita tunggu ulasan selanjutnya..

1 ulasan:

abuumar wa 'abdurrahman berkata...

macam deme x panas punggung kalau hari2 kena saja..tu pun taknak sedaq2 tu yang masalah..