Isnin, 10 Januari 2011

KALAU DAH ANJING GILA...

Aku dah dengar cerita mamat sawan ni sejak pagi sabtu. Seorang sahabat memaklumkan peristiwa yang berlaku di Rusila selepas solat jumaat. Mamat sawan ni dah tak laku sejak cerita dan tulisan gila dia nampak sangat tak waras. Dia gila nak langgar Hadi ...tetiba dia yang kena langgar dengan cerita maki almarhum sultan Johor.

Bagi mereka yang pernah menjenguk blog mamat sawan ni tentu akan turut jadi sawan dengan imaginasi tahap gaban mamat ni. Banyak tulisan beliau merupakan anganan dan imaginasi mengarut beliau. Lalu disandarkan dengan kononnya sumber harakah. Bila di klik ternyata berita dan sumber tu langsung tak de kaitan dengan berita. Bagi yang tak merujuk sumber mungkin terus percaya berita sawan babi mamat ni.


Aku bukan rajin menjenguk blog mamat ni... dulu aku pernah cuba kenal mamat yang khabarnya berniaga charkuetiaw di seremban.... Aku sempat kirim kata kat dia melalui Wak Banjari.... Beberapa kali ke Seremban aku cuba juga cari kalau ada mamat sawan ni...tapi tak jumpa... Mungkin dah berhenti sejak kahwin.... semua tu berlaku sejak dia bagi respon tulisan aku... tapi setelah membaca tulisan merapu dia aku jadi malas layan


Bila cerita pertemuan istana berlaku aku terpaksa jenguk blog dia nak tengok sumber fitnah... memang sah dia "meraban" lagi. macam macam cerita khayalan dia buat..paling malang pegi hospital nak buat Check tak de bukti.. kata kena pukul teruk... ingatkan boleh mamposss! katanya telinga berair...dah jenis telinga busuk ... tak ngaku..kata orang buat...

Cubala kita bayangkan seorang yang datang secara kurang ajar dipulukoleh sekumpulan orang yang tengah marah... kalau tak pecah muka saje le... yang peliknya boleh pergi sendiri dengan selamat dari kawasan tu... nak cari publisiti pun giarle orang boleh percaya..

Aku terbaca tulisan ustaz Zulkairnain pasal perangai budak ni... aku setuju sangat dengan apa yang ustaz Zul tulis cuma aku ada persepsi tersendiri dengan mamat sekor ni... kitakena layan orang dengan baik... itu yang terbaik.. malah aku tidak yakin keganasan dapat melumpuhkan hati yang zalim dan berpenyakit... namun dalam kes mamat sawan ni di ni macam perangai anjing gila yang nak menyerang kita... ada sesiapa yang nak berakhlak dengan anjing gila silakan...aku pastinya tidakkk

Kalau aku ada mungkin aku yang tumpang pukul dia...tapi bukan pukul curi la... kenapa mamat ni kata pukul curi..sebab dia tau tak de orang yang pukul dia... dia ni memang jenis berimaginasi tahap tinggi... buktinya korang pegi blog dia... bacalah cara dia berimaginasi...sahhhhh dia jenis suka berimaginasi... kalau macam ni punya orang pun kita nak percaya... tak taau le nak letak spesis apa... blog mamat ni aku malas nak link...rase berdosa plak kalau link..

Tiada ulasan: