Rabu, 3 Ogos 2011

SIAPA RASIS???

Benarlah apa yang disebutkan oleh Allah..." Apabila kebenaran datang , kebatilan akan musnah"... Juga kata kata bijak pandai bahawa kebenaran akan terserlah jua akhirnya walau bagaimana disembunyikan. Kenyatan
Pemangku Yang Dipertua Persatuan Kontraktor Melayu Pulau Pinang Datuk Izham Merican, bahawa KM Pulau Pinang bersikap adil dengan semua kaum termasuk melayu.

Saya sebagai Timbalan Yang Dipertua dan Pemangku Yang Dipertua telah berjumpa dengan Ketua Menteri supaya membantu warga kontraktor Bumiputera di Pulau Pinang dan ini disambut baik oleh Ketua Menteri.
“(Ia) menunjukkan sikap profesionalnya, beliau tidak mencampur aduk hal politik dan tidak memilih kaum untuk membantu dan selalu bercakap berdasarkan fakta dan ini amatlah disanjungi,” kata Izham lagi.

“Malah ahli-ahli persatuan saya amat menghargai pendekatan YAB Ketua Menteri yang tidak mewajibkan sebarang kontrak kerajaan mesti mendapat kebenaran ketua bahagian parti seperti yang dibuat sebelum ini.

Ternyata tuduhan dan serangan umNo selama ini dah tak laku. Lim Guan Eng dituduh sebagai mengenepikan Melayu dalam semua tindakan beliau ternyata gagal. Apa yang berlaku sebenarnya MCA yang menjadi sekutu umNo adalah parti rasis. Mereka menggunakan isu kaum dalam menipu rakyat Malaysia.

Memang diketahui bahawa perkauman adalah alat BN sejak PERIKATAN dulu dengan menjadikan perkauman sebagai senjata menakutkan pesaing bangsa lain. umNO kononnya jaguh Melayu, MCA untuk Cina dan MIC untk India. mereka memanipulasikan apa sahaja isu yang boleh menakutkan bangsa masing masing dan BN akan ditonjolkan sebagai jaguhnya.

Malangnya zaman maklumat mudah kini menjadikan semua strategi dan manipulasi umNO dan rakan sekutunya serba tak menjadi...

Siapa yang perkauman??? mungkin maklumat ini dapat membantu...

Tiada ulasan: