Selasa, 8 November 2011

SATU PENYELESAIAN KAUM...

memang sah umNO hidup dengan perkauman. BN  memanjangkan talian hayatnya melalui perkauman. Bapa perkauman India terpelanting tahun 2008 dan dianugerahkan jawatan duta khas ke India... Bapak rasis Cina Chua soi Lek pulak terperangkap dengan isu seks . Walaupun kembali bernafas, namun Cina berakal dan bermoral dah muak dengan Chua Seks lek.

umNO gagal dengan isu akidah yang dimainkan baru baru ni kerana rakyat tahu umNo tak pernah peduli pasal akidah. Kini umNO memainkan isu Tony yang mencadangkan agar kerajaan PR mengurangkan kakitangan awam dengan anti melayu. Kenyatan Tony ni memang terbabas kerana dia bercakaap macam mewakili Pakatan walaupun itu bukan menjadi dasar PR sebagaimana penjelasan Mahfuz.

Mengaitkan isu kakitangan dengan melayu menampakkan umNo sangat kekurangan isu. Mereka terkapai kapai mencari isu baru namun semuanya tak menjadi. Akhirnya umNo mcam penakut yang nampak hantu...pokok pisang, batu, tunggul kayu semuanya dikatakan hantu. Itu tanda umNo akan hilang siuman . Tanda nyanyuk dan hilang ingatan umNo makin jelas,

Isu persatuan antara agama yang bantah  korban ditempat awam dimainkan dengan cara perkauman  juga. Aku pelik kerana isu larangan korban di tempat awam telah dikeluarkan beberapa tahun dulu  di awal tahun 2000. Peliknya isu itu dimainkan semula dan umNO mengatakan kononnya hindu dah naik kepala lantaran PR.

Setahu aku india dan Hindu PR telah menunjukkan tolarensi yang sangat baik. Kelab penyokong PAS dilihat jauh lebih memahami islam dari MIC atau sesetengah pemimpin Islam umNO sendiri. semua kaum berada di dalam PKR dan DAP juga PAS. umNo tidak miliki semua itu. MCA , Gerakan dan MIC sudah hilang taring. dah tinggal gigi susu. Itu tandanya, isu perkauman hanya akan selesai apabila diserahkan negara di bawah PR

2 ulasan:

tungkaran hati.blogspot berkata...

menanti perlaksanaan Hudud di Kelantan dengan penuh keinsafan...
Ayuh laksanakan demi keadilan.

ishak arrahman berkata...

ketaksuban akan membawa kekalahannn..pelaksanaan adalah lebih baik dari penghinaan...tak baik hina orgg