Isnin, 27 Februari 2012

BERULANG KEMBALI......... BUKAN BARU

Berita gangguan dan keganasan umNO dan sekutunya kian menjadi jadi. Ia mungkin gara gara bimbang dan takut kehilangan kuasa. Bayangkanlah umNO yang mewah berbelanja dan menggunakan kemudahan kerajaan kehilangan semua itu dengan sekelip mata. Bagi PAS khususnya dan pembangkang lain ia perkara biasa. PAS miliki markaz di setiap cawangan untuk bergerak. berbeza umNO yang menumpang dewan orang ramai dan sekolah untukn setiap aktivitinya.

Gangguan majlis ceramah dengan keganasan bukan budaya baru dalam umNO. Ia hanya ulangan pemuda tahan lasak umNO yang pernah dikaitkan dengan pembunuhan almarhun Ustaz Othman Talib di felda Lubuk Merbau sekitar tahun 80 an dulu. Kejadian bergaduh dan menyerang tempat ceramah PAS memang perkara biasa. Bezanya kali ini PAS dan PAkatan Rakyat sudah punyai kekuatan untuk melawan.

Ahli Pakatan Rakyat kini sudah ramai dan bersedia terhadap sebarang kemungkinan. Cumanya arahan pemimin yang meminta ahli bersabar sebagaai pendamai terhadap sebarang kekecohan. Apa yang agak pelik ialah sikap polis yang dulunya kerap menangkap malah pernah menembak ahli PAS dan Pakatan rakyat sebagaimana peristiwa Batu Buruk Trengganu, kini hanya mampu menjadi pengiring kepada mangsa. Mungkin kerana pengganas ialah umNNO dan sekutunya, maka polis bersikap begitu. Cuba melaksanakan tugas, namun dengan kamampuan terbatas. Mereka mungkin tahu, menangkap ahli samseng yang dikaitkan dengan umNo adalah kerja sia- sia, lantas mereka memilih mempertahan dan mengiring ahli PAS dan PR yang menjadi mangsa.... apapun terima kasih.

Kehebatan FRU yang seringkali muncul "menenangkan" ahli Pakatan Rakyat yang berdemo dengan aman dalam angka ribuan tak muncul untuk menteteramkan bilangan samseng yang di luar kawalan yang tak sampai angka ratusan barangkali. Apakah FRU sibuk berlatih untuk menghadapi PR atau ada kerja lain tidaklah diketahui. Kalau nak dikatakan polis dah berubah kerana kepimpinan, harus diingat peristiwa Batu Buruk berlaku ketika Timbalan ketua Polis yang agak brutal, Khalid menjadi ketuannya.

Rakyat sedang memerhati...bukan sahaja tindakan samseng umNO, tetapi juga keadilan polis dalam amanah kerja mereka... bukan ahli di bawahnya...tetapi ketua yang memaksa dan mengarahkan mereka tanpa rela...andai mereka mampu terjemahkan dengan undi...saya yakin sebahagian polis peringkat bawahan akan menyokong Pakatan Rakyat kecuali yang hidup dengan rasuah dan imbuhan samseng ..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ketua polis:
haukkkk..hauk....haoukkkk..polissssssssssssss.... haoukss.. ..kengg..keng..keng..tangkap gengster yg bua kacau ....keng..keng..huk..huk..huk.
mata -mata: .. yess sir....kong..kong tapi yg tuh...dari puak Bnnnnkok..
Ketua Polis: kong..kong... haoukkkkk..oh yaaa kaaa.. tengok jer... jgn tangkap dan buat2 tak nampak..kong..kong hungggggg