Sabtu, 25 Ogos 2012

KELIRU ATAU SESAT...???

Mufti yang menghalang hudud sekali lagi merepek ...setelah bermadah tentang syaitan , kini tuan mufti halang hudud buat fatwa baru mengenai Malaikat.... siapakah syaitan Mahathir dan siapakah malaikatnya... bila semuanya dilihat dari kacamata sekular... sesat jadinya..

Mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir menjelaskan bahawa "syaitan" yang dimaksudkannya dalam tulisan di blognya itu merujuk kepada kerajaan BN.

"Orang bertanya mengenai syaitan, tapi kita adalah syaitan yang orang kenal. Mereka adalah malaikat yang orang tidak kenal," katanya.

NONEBeliau bercakap kepada pemberita dalam sidang media di majlis rumah terbukanya sempena Hari Raya hari ini.

Ditanya siapakah golongan yang dimaksudkan sebagai "malaikat" itu, Mahathir berkata beliau merujuk kepada pembangkang.

Jelasnya, "malaikat" itu bukanlah golongan yang suci kerana "Kadang-kadang, malaikat juga boleh buat bannyak perkara salah," katanya.

Katanya, walaupun pembangkang mahu membuat perubahan, langkah itu tidak semestinya memberi kebaikan.

"Jika anda berubah kepada sesuatu yang lebih teruk, anda akan menyesalinya," kata Mahathir yang menambah, pembangkang akan terus berusaha untuk terus menang sekiranya berjaya membentuk kerajaan.

Beliau menjelaskan pepatah bahasa Inggeris "lebih baik syaitan yang anda kenal daripada malaikat yang anda tidak kenal" yang disebut dalam tulisan di blog chedet.cc pada hari Rabu lalu.


Jika ada yang masih keliru antara syaitan dan Malaikat yang dikatakan silap juga.. kita renungkan ayat surah Attahrim 6.." ... Penjaganya ialah Malaikat yang keras.. tidak derhakakan Allah dengan apa yang diperintahkan .."

Bagi yang tak mengenal Syaitan... alBaqarah ayat 168.. sesungguhnya syaitan itu musuh kamu yang nyata... Mahathir keliru atau sesat  ???

Tiada ulasan: