Khamis, 29 November 2012

MENONGKAH ARUS... BIJAK ATAU BODOH??/

Perkembangan politik semakin menarik Di saat umNo sedang memalu gendang menyerang Pakatan Rakyat, Pakatan Rakyat menambah peluru dari senjata yang datang tiba tiba. Entah apa penyakit berjangkitnya... Bekas ketua polis negara yang kontroversi.... tiba tiba dilihat mula menyerang umNO. Ia bermula dengan menarik balik saman terhadap DSAI... disusuli dengan pendedahan awal campurtangan Hisyamudin terhadap pegawai polis.

Umum sedang tertanya tanya apa politik Musa Hasan ,  individu yang terlibat secara langsung dengan konspirasi pemecatan DSAI 1998. memilih jalan sukar dan berani??? Bermula dengan pegawai penyiasat hinggalah dinaikkan sebagai ketua polis Negara. Musa Hasan dituduh orang penting menjadikan tuduhan terhadap Anuar berhasil. Beliau juga dipalitkan dengan tuduhan akaun Rm5 juta dari sumber jenayah. Walaupun beliau menafikan, namun ia tetap mencalarkan imej Musa.

Apakah tindakan Musa sebagai langkah awal menjejaki tindakan pegawai Polis khususnya Datuk Fauzi yang telah mengistiharkan diri sebagai ahli PAS dan dilaporkan akan bertanding di Parlimen? Atau ada perjanjian menyelamatkan beliau jika PR berjaya mengambil alih Putrajaya.? semua tindakan beliau yang sedang menongkah arus bukanlah pilihan bijak melainkan ada perbincangan luar sedang berjalan.

umNO juga khususnya Najib sedang berhadapan dengan satu lagi peluru dari Deepak yang dikaitkan dengan Rosmah. Deepak tidak menyerang namun sedang melondehkan sesuatu yang menyebabkan Najib sesak dada... Deepak dilihat tiada kepentingan , namun pasti ada sesuatu yang menjadikan deepak berani menongkah arus menentang orang yang disifatkan pernah mengertaknya dengan 50 pegawai penyiasat...

Mengapa Musa dan Deepak memilih menongkah arus???  apakah ianya tindakan bijak atau bodoh??

3 ulasan:

Tokwan Pencen berkata...

Disamping teka teki Musa dengan PR, cuba kita tengok mungkin juga dia ada hubungan Mohidin anak Yasin, mungkin Mohidin nak kenakan Najib & sepupunya.
Mari kita tengok siapa yang kena!!

ANAKSENGAT' ( aku tak rela diperdaya umNO) berkata...

Sangat releven....

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO berkata...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~