Isnin, 19 November 2012

MEROBEK BENTENG LAWAN

Muktamar PAS 58 dilabuhkan dengan gemilang. Perbahasan yang dinilai sangat bermutu. Kebijaksanaan perwakilan menyelami mesej presiden terserlah melalui perbahasan. Halatuju perjuangan PAS digarap dengan sangat bermutu...  Walaupun jangkaan pemerhati bahawa muktamar PAS ke 58 akan panas dengan isu dalaman dan rakan PR rupanya hanya igauan umNO Bn dan sekutunya.

Pujian menggunung terhadap pergulungan Presiden diterima luar dan dalam. Bukan menghairankan, ketokohan Tg Presiden sebenarnya tertonjol semula, setelah ditenggelamkan dengan isu yang dicipta  dalam beberapa muktamar sebelumnya. Ucapan Tg Presiden jika dinilai dengan hati yang jujur memang sangat menyerlah tahun demi tahun. Ia berkait rapat terhadap suasana semasa terutama isu yang dimainkan media.

 Ketokohan TG Presiden tenggelam dalam beberapa muktamar lalu kerana pergolakan dalaman, namun kini ketokokohan tersebut terserlah kembali apabila pimpinan dilihat berpadu khususnya bagi menghadapi PRU 13. Sifat Tg Presiden yang menolak cadangan menjadi PM juga dilihat menjadikan ketokohanya sebagai pemimpin berjiwa besar semakin terserlah.

Bertuahnya PAS sebagai sebuah gerakan Islam memiliki seorang pemimpin yang mewakafkan dirinya untuk perjuangan Islam. Di harapkan sifat dan kegigihan Presiden menjadi contoh kepada pimpinan lain samada ulama atau bukan ulama. Ia juga wajar menjadi tauladan bagi pejuang PAS di semua peringkat.

Ucapan muktamar ke 58 adalah ucapan pengerahan untuk semua peringkat melaksanakan kerja.. Ia bukan medan pujian yang melenakan. Ia juga bukan medan menyingkap kesilapan untuk dicanangkan. Ia medan tindakan bagi menghambat " syaitan dikenali"...

Beberapa isu yang cuba dimainkan oleh media penjilat seperti isu Nurul Izzah, Siapa Perdana Menteri dan umNO parti Murtad sewajarnya tidak dilayan secara keterlaluan. Masanya menyerang dan bukan bertahan... masanya merobek benteng lawan dan bukannya bercakaran dan saling menyalahkan..


Tiada ulasan: