Sabtu, 20 Februari 2010

ANTARA DUA KEMALANGAN

Seorang buruh ladang warga Indonesia terbunuh apabila motosikal yang ditungganginya kemalangan dengan Toyota Harrier yang dipandu Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Ghazali di Km 28.1 Jalan Kuala Kangsar-Gerik, semalam (Jumaat).

Ketua Polis Daerah Gerik, Supt Mahad Nor Abdullah berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 10.55 pagi semasa Rina Kumala, 23, membuat pusingan U.

Beliau berkata lelaki itu yang cedera parah di kepala meninggal dunia sejam kemudian di sebuah klinik di Lenggong dan mayatnya dihantar ke Hospital Gerik untuk bedah siasat.

Bagaimanapun Tajol Rosli bersama dua rakannya tidak mengalami sebarang kecederaan.
____________________________________________________________________

Saja nak det nak kasi perangat balik cerita 2-3 hari sudah, bapak samseng dan adun dap sekinchan, ng sue lim telah melanggar seorang pelajar ipta berbangsa melayu di persimpangan lampu isyarat unisel seksyen 7 shah alam, menurut saksi, adun itu memandu dalam keadaan mabuk dan dia dikatakan melanggar lampu isyarat yang ketika itu berwarna merah.

Sue lim dikatakan baru pulang dari mengambil wang colection kedainya di sekitar kawasan seksyen 7 itu, keadaan pelajar melayu itu sekarang ini masih koma, tapi malangnya dalam laporan yang dibuat oleh adun itu kepada polis, dia menyalahkan pelajar itu, kononnya pelajar itu langgar lampu merah, ketika dia membuat laporan polis di balai seksyen 11 shah alam, ramai saksi mengatakan yang dia dalam keadaan mabuk, sehinggakan bau arak di mulutnya boleh di hidu dari jarak 2 meter, kata saksi.

Tapi malangnya pihak polis gagal menjalankan ujian alkohol kepada sue lim, tidak tahu mengapa? mungkin di balai itu tidak terdapat alat ujian pernafasan kut atau alat itu mungkin hanya ada satu unit sahaja dan alat itu sedang digunakan oleh polis untuk operasi mereka malam kejadian itu. kalau ada pegawai tinggi polis yang terbaca blog det, minta tolong lah supply alat ujian alkohol tu lebih sikit kepada balai seksyen 11, supaya pemandu mabuk macam adun ini boleh ditahan pada malam itu juga.

Tiada ulasan: