Jumaat, 19 Februari 2010

BERBLOG MENCARI PAHALA BUKAN DOSA.


Kini semua pihak mengetahui kepentingan peranan yang dimainkan oleh blogger. Mereka adalah lidah baru yang boleh mendamaikan dan mengkucar kacirkan negara. Ia ibarat lidah yang disifatkan rasul sebagai senjata tajam. Jika disalah guna rosakkalah segalanya.

Sebagai sebuah Gerakan Islam dan parti politik PAs perlu memanafaatkan ruang ini sebagai medium yang penting dalam menggerakkan misinya. Ahli Pas adalah antara yang banyak melinatkan diri di ruang ini walaupun ytanpa sebarang bayaran. Segalanya dengan pengorbanan atas dasar sayangkan jamaah Islam. Jika itulah matlamatnya ...tentu jaminan pahala dari Allah.



Malangnya ada yang menulis dengan ikhlas tetapi tidak menggunakan adab dan bimbingan agama, akhirnya pahala menjadi dosa. Perkara yang sepatutnya menghasilkan kebaikan menimbulkan keresahan dan perpecahan sesama jamaah... Alangkah rugunya kerja sukarela yang menyusahkan tidak menghasilkan pahala sebaliknya dosa...lebih baik tak payah menulis.... kerana tulisan itu akan kekal dengan ganjarannya selagi ia menjadi rujukan atau punca segala perkara... demikianlah kefahaman hadis Muslim yang menyebut tentang contoh baik dan buruk yang menjadi ikutan akan dibalas sama seperti kesan yang dilakukan..

Atas tanggungjawab itu...penulis yang ikhlas ini perlu dibimbing... Jangan biarkan mereka seperti upahan umNO . Dibayar untuk memecahkan dan menimbulkan fitnah! Pas Perak melalui Penerangan negeri bersama blogger Al Banjari melaksanakan tanggungjawab memimpin sebagaimana di ajar Islam. semoga hasil yang terbaik dimiliki....

Ayuh kita bersama menyokong usaha memperkasakan jamaah Islam dan misi tewan Perak!

Tiada ulasan: