Isnin, 4 Ogos 2008

SUKARNYA KEMENANGAN



Beberapa hari saya cuba memerhati reaksi pendokong PAS. agak reda sikit selepas JK PAS Pusat Bermesyuarat. Namun rupenye riak itu hanya sementara dan pastinya gema sebenar akan berlaku dalam Muktamar PAS Pusat.

Membaca tulisan NIk Abduh menjadikan jiwa tenang dan damai. Andai begitulah semua kefahaman dan bentuk berfikir pendokong PAS. Sehingga kini saya masih menjaja tulisan Nik Abduh yang ditulis sebelum lagi majlis Syuro bermesyuarat. Menjernihkan keadaan malah menjelaskan hala tuju perjuangan disamping mengingatkan realiti yang sedang menguliti parti.

Tadi saya terbaca pula tulisan Roslan SMS. Semakin resah hati ini. Bagaimana cerita mesyuarat JK PAS Pusat sampai ke tangan Jocelin. Apa yang saya paham ada tangan dalam menghulur berita ke luar. itu yang saya faham... Entahlah kalau saya yang tak paham atau salah paham.

Sememangnya benar ujian kala kemenangan lebih sukar dari mendaki kemenangan. Kalaulah benar apa yang saya paham...jelas PAS telah terlepas saring orang yang tak ditarbiah ke JK PAS PUsat. Sememangnya kita akui kepimpinan PAS ramai yang hebat, namun kadang kadang kita terlupa bahawa Kehebatan jiwa adalah kunci kemenangan kita. Membaca Wasilah yang dibeli hari ini.. tersentak jiwa saya bila membaca sumpah Timb Presiden bahawa beliau tak pernah bertemu Najib di London. Mengapa sampai begini???? Pastinya beliau dah tak tertahan dengan tuduhan melampau terhadapnya.... sebahagiannya dari dalam kepimpinan parti. Buktinya???? Lihat saje beberapa tulisan di blog dan kenyataan terbuka. Di peringkat bawah suara menuntut Timb Presiden meletak jawatan agak keterlaluan. Saya tak fikir ianya bertahan melainkan ada dalang berpengaruh di belakang.

Sebagai ahli di peringkat bawah sewajarnya kita wala dan tsiqah kepada kepimpinan tertinggi parti. Kini tiupan angin perubahan tanpa keperluan terus ditiupkan??? Oleh siapa dan ape agendanya??????

Tiada ulasan: