Sabtu, 17 Januari 2009

MENANTI MEDAN DAP !

Cina Islam antara yang terawal memaklumkan kemenangan PAS. Saya hanya mengikuti di depan laptop ini. Kegelisahan menanti keputusan menyebabkan saya membatalkan program maghrib. Bukan apa... tak fokus...

Berbagai angka diterima tentang majoriti...tak kisahlah.... terakhir sms Cina Islam memberi angka 2679 ! angka yang hebat! apapun ...yang penting menang! Kemenangan ini besar maknanya.... kali kedua pilihanraya kecil setelah gelombang Tsunami yang melanda negara khususnya di Pantai barat. Kedua duanya berpihak kepada PR. Berbagai isu sepanjang mac hingga kini dilalui dengan penuh hikmah oleh PR.



Pas di landa dengan isu Muqabalah, berakhir dengan mahabbah malah kasih sayang kian bertambah. Kemenangan ini mengikis usaha memecahkan perpaduan dalam PAS khususnya isu perletakan calon! istilah Erdogan yang dimainkan tenggelam tanpa sambutan. Indahnya hidup dalam jamaah. Keputusan pimpinan diterima dengan wala'dan tsiqah.

Pilihanraya kecil pertama di Permatang Pauh milik PKR... support dari rakan pakatan amat jitu. PAS walaupun dalam suasana muktamar tetap melibatkan diri dengan aktif. Kini giliran PKR membalas setia kawan PAS. DAP tidak ketinggalan. Sedikit keegoan Karpal dengan anti hududnya tidak menjejaskan ukhuwwah yang terjalin. Kita menanti pula pilihanraya kecil ketiga...semoga ianya menjadi medan buat DAP pula. Andai ianya terjadi dan kemenangan tetap milik PR, jelaslah isyarat dari rakyat.

Kini hanya DAP menanti setiakawan dari rakan PR nya. Kita nantikan andai ada lagi ruang pilihanrayakecil..saya amat mengharapkan ianya medan DAP!.Saya yakin moodnya tetap serupa. Ia sekaligus meranapkan impian perpecahan yang dicanangkan BN. Sememangnya BN yang mewarisi penjajah British memerintah dengan dasar pecah perintah!

TAHNIAH BUAT SEMUA PEJUANG DI MEDAN! MOGA ALLAH MEMBALAS SEGALA KEIKHLASAN ANDA!

Tiada ulasan: