Rabu, 28 Januari 2009

SIAPA LAGI AKAN MENINGGALKAN TAJOL ROSLI????

Sehari dua ini riuh bumi Perak dan Malaysia dengan isu wakil BN dari Bota yang berhijrah ke PKR . Datuk Nasarudin Hasim adalah antara wakil BN Perak yang berpotensi. Sebab itu beliau dipilih sabagai pengerusi Felcra.

Dari Parlimen beliau turun ke DUN. Apa yang dijanjikan oleh UMNO perak kepadanya tak pun diketahui. Apa yang saya dengar sewaktu turut berkempen di Bota dalam satu ceramah ialah berlaku usaha menyekat pengaruh Datuk Nasaruddin oleh Datuk Zaim- Pesaing beliau dalam UMNO Parit. Anak belaan Zaim- Nizar diletakkan sebagai calon Parlimen Parit.

Apa yang diharap Tajol dan UMNO Perak agar wakil PKR melompat ke BN dah menikam tuan. Apa yang berlaku adalah sebaliknya. Apa janji PKR bukan isunya masa kini. Yang pasti Kerajaan PR semakin kuat dan sukar digoyah. Saya telah mendengar angin perubahan ini beberapa bulan yang lalu. Di fahamkan bahawa telah ada pertemuan wakil PKR dengan 4 ADUN UMNO Perak. Siapa????? saya tak tahu...

Menanti dan meneka sekian lama dan akhirnya jawapan menjelma. Datuk Nasarudin antaranya. Lagi tiga atau mungkin lebih...Wallh hu A'lam. Saya mengharapkan agar ia tidak berlaku serentak... Biarlah berlaku bagai gelombang yang tenang tetapi menyebabkan Tajol pusing.... Mabuk dan mungkin termuntah atau demam kali kedua sejak kejatuhan BN Perak.

Keangkuhan Tajol memberi tarikh 31 Ogos kejatuhan PR Perak telah lama bersemadi. Mimpi indah Tajol kini sedang menjadi mimpi ngeri... Sipa watak ngeri selepas ini terus menjadi teka teki... Saya tidak mengharapkan YB Zamri jauh sekali Raja Ahmad. Mereka hanya beban andai bersama PR Perak...

Saya menanti YB Nazri yang memang dikenali pengikut Taasub DSAI sejak dulu lagi..Sememangnya jiwa Nazri tak sesuai dengan UMNO kini. Beliau adalah anak didik ABIM DSAI. Ada juga suara bertanya kepada Fakeh Adam dari Jalong. Beliau menjadi ADUN menggantikan ADUN yang mati sebelumnya. Beliau tidak mempunyai potensi selain sahabat DS Abdullah Badawi.Beliau juga di fahamkan mertua kepada seorang ahli kabinet Pak Lah Badawi dari anaknya yang menjadi isteri ke dua atau ketiga. Apakah Datuk Fakeh Adam akan menanti Najib Razk menaruh simpati kepadanya...Saya tak fikir begitu... Beliau sedang rungsing kini..

ADUN lain saya tak ketahui.Saya juga mendoakan agar ianya bukan YB Hamidah yang melukakan kaum India di DUN Perak baru baru ini. Ada lagi teropong yang sedang dihalakan kepada beberapa ADUN UMNO yang nampak serba salah dalam persidangan DUN lalu. Pastinya mereka yang hanya menjadi pemanas kerusi pembangkang. ADUN Pengkalan Baru antara yang menang tipis kepada timb Persuruhjaya PAS perak- Ustaz Bakar Husin. mungkin sedang istikharah... Tak tahu pulak kalau ada yang berlakun setia dalam DUN lalu. UMNO memang kaya dengan pelakon handalan dalam politik mereka.

Kini UMNO Perak sedang melagakan PAS dengan jerat masa depan YAB Nizar sebagai MB Perak. Ia sesuatu yang tak perlu di layan. Orang sakit sememangnya meracau... mereka semacam Pak Pandir... bukan anak kita aje yang mati mak andeh.... barangkali kata Tajol Rosli... Bukan UMNO je yang rugi...PAS pun rugi juga nanti... Biarkannnnnn,

Tiada ulasan: