Selasa, 20 Januari 2009

TAK SAMA TAPI SERUPA


Israel akhirnya terpaksa keluar dari Ghazza setelah beberapa hari menghancurkan bumi Ghazza. Lebih seribu korban nyawa, lebih 5000 parah dan kemusnahan harta benda yang tak mampu di taksir. Seluruh kekuatan dihalakan ke Ghazza, Udara, Laut dan darat. Cita cita menawan Ghazza bertukar dengan kononnya telah berjaya melumpuhkan tentera HAMAS.Saya yakin Israel membelanjakan jutaan ringgit untuk missi kali ini. Israel tidak mengaku kalah. Berbagai alasan diberikan namun hakikatnya hasrat Israel menawan Ghazza GAGAL!

Di Kuala Trengganu situasi serupa turut berlaku. Bermula dengan gah akan menguasai Kuala Trengganu, Entah berapa juta dibelanjakan. Seluruh kekuatan kerajaan pusat dan negeri disatukan. Media bekerja keras mengambarkan situasi berat sebelah. Namun 17 Januari menyaksikan hakikat sebenar. SPR yang diperingkat awalnya Pengurus Pilihanraya pun menjadi jentera BN terpaksa akur dengan kehendak rakyat.

Sebagaimana biasa , musuh yang keecundang ini tetap menafikan... walau bahasanya agak beralas hakikat yang terpaksa mereka terima ialah kekalahan.

Yahudi ialah kerajaan yang berjuang untuk bangsanya,,, kecundang di tangan pejuang agama. Seperti jua UMNO yang berjuang kononnya untuk bangsa melayu, kecundang di tangan PAS pejuang agama...bersama rakat Pakatan yang menolak perjuangan atas nama bangsa.YAKINLAH! perjuangan atas nama bangsa tidak lagi RELEVAN kini. Di Malaysia, UMNO lah contohnya...di dunia Yahudi lah modelnya. Walau UMNO bukan Yahudi dan kononnya menentang Yahudi tetapi model perjuangan bangsa adalah ilham dan idea Yahudi. TAK SAMA TETAPI SERUPA!

Tiada ulasan: