Khamis, 26 Februari 2009

BERITA LAWATAN MB PERAK -DARI ABO

rogram MB Perak DS Nizar diteruskan lagi, dan malam tadi di kemuncak Siri Jelajah Perak beliau di Bagan Serai diakhiri dengan Program Ceramah Penerangan Krisis Perak yang diadakan di Markas PAS Masjid Tinggi, Bagan Serai.

Wak, MSK, Sya-Reformis, Topeng Perak serta Cenangau tiba di tempat ceramah seawal jam 8 malam dari Ipoh. Terima kasih kepada anggota-anggota Polis yang bertugas khususnya yang turut bersama menjaga keselamatan dimana banyak sekatan jalanraya dibuat di sepanjang jalan ke tapak ceramah tersebut.


Syabas ! Memang tepat slogan Polis yang bertindak 'Cepat dan Betul' itu. Wak setuju. Ini kerana, hanya kenderaan termasuk motosikal yang mempunyai 'roadtax' dan berlesen sahaja dibenarkan melepasi kawalan tersebut, dan program malam tadi memang didatangi oleh kenderaan2 yang memang 'sah' dibawah Akta Pengangkutan Jalan. Wak setuju, ini kan program dari MB Perak yang 'sah'. So..semua kena 'sah' laa..yang 'haram', tak dak 'roadtax', hangpa li main jauh-jauh...!

Sampai ajer aroma bihun sup buat perut jadi lapar. Belasah dulu, baru kerja ! Sya belasah sampai sudu yang terakhir, Topeng Perak belasah 2 mangkuk, kalau dia order mangkuk yang ke-3, wak akan kata..'mangkuk' punya mamat, kau yang makan ke, atau jin kau yang makan ? Wak, MSK dan cenangau standard lah..orang beriman, makan sikit-sikit saja..alas perut, jangan sampai lapar..wakakaka !!

Sahabat wak, masa lalu tadi dok bising tak boleh tahan tengok 'pau' mantappp..tu! Wak cakap nanti kita beli..kan baru belasah bihun sup ! Tunggu kau..kita nak 'pau' kau kejap lagi..! Pau Makkhal Sakhti..eh! Apsal..tu kan ada tanda kat tengah ? wak ingat pau apa tadi..! nasib baik tanda tu tak berbonjol ?? kalau tak ?? Lu pikir sendiri !


Lepas Isyak, orang ramai sudah mula berasak, terima kasih Unit Amal yang bertugas kerana melicinkan kenderaan dan orang ramai yang memang mula sesak. MSK dan Sya terus ke dalam dewan untuk kerja-kerja rakaman video. Wak, cenangau dan Perisik Rakyat layan mata sambil ambil shoot di tapak untuk dimuatkan dalam blog.

Tepat jam 9.30 pm, MB Perak sampai dan terus masuk ke dewan dengan diiringi oleh Unit Amal, petugas Media dan Bloggers mula jadi sibuk. Wak cool....!! standard wak, 'sayalah..al-Banjari' memang always cool beb! Se'cool' Nizar ! wakakaka !!

Majlis dimulakan dengan deklamasi sajak oleh seorang penulis blog saudara Tan. Kandungan sajak beliau akan dimuat-turun nanti. Selepas itu giliran MB pulak mula nak belasah ! Takbir bergema, laungan Reformasi mengegak gempita, Makhal Sakti..kalimat terjelma dari kumpulan Kelab Penyokong PAS !

Dalam ucapan beliau turut menghargai peranan bloggers-bloggers yang bertugas tanpa ganjaran upah dan material untuk menyampaikan kebenaran khususnya yang berlaku di sepanjang krisis. Terima kasih Dato' Seri kerana memberi kredit kepada kami bloggers rakyat marhaen ini, jelas katanya bahawa peranan bloggers kini sangat besar dalam menyampaikan sumber terkini yang tidak mungkin akan kita perolehi cerita yang betul di media perdana, lihatlah bagaimana mereka khususnya bloggers-bloggers ini tidak pernah kenal penat mengekori setiap siri ceramah Jelajah Perak bersama beliau,dan usaha-usaha bloggers ini khususnya dari BloggersNetwork@Perak ini diterjemahkan melalui ucapan penghargaaan beliau kepada MSK, al-Banjari, Sya-Reformis dan lain-lain lagi, di setiap siri ceramah beliau. Terima Kasih Dato' Seri !
Dewan Markas penuh sesak dengan orang ramai, dianggarkan hampir 15 ribu orang hadir ke Majlis Penerangan malam tadi dimana lebih 7 ribu memenuhi dewan ketika ceramah penerangan oleh MB Perak dilangsungkan. Butiran ucapan dari MB akan diupload dalam bentuk video, dan akan dipaparkan sedikit masa lagi !!

Perut lapar semula. Dalam kepala semua dok ingat Pau ! Jom !! kena keluar ni ! Mencelah keluar dari dewan kerana hati sudah kena 'pau' oleh kuih pau yang lembut lagi mulus-mulus. Wak, Topeng Perak dan Sya tak tunggu lagi..hanya MSK sahaja masih keras di hadapan pentas bekerja.

Sudah berada didepan warung pau, kita pau sorang 2 bijik ! Wak kata kalau nak lagi enak makan pau ni, kena makan sepasang. Baru puass...!! Sya jeling-jeling saja..tapi yang wak nampak Sya pun suka akan pau ini..! Takpa nanti di Bukit Selambau kita cari pau lagi noo...oppss! di Pokok Sena, ye..hari Sabtu ini..depa kata pau 'Kedah; lagi best ! Anak Mamii...!!

Siri Ceramah MB pada setiap siri di seluruh Perak benar-benar menjana ekonomi peniaga-peniaga kecil khususnya berniaga. Ini kerana sambutan perniagaan mereka sangat tinggi. Wak rasa,kalau nak jana orang ramai berbelanja..gerakkan aktiviti ceramah selalu ! Ok..wak stop dulu..nanti wak update lagi !(source : radenbanjar/al-Banjari Online)

2 ulasan:

haji Nizar berkata...

takda cete ? cete makan aje..memang penyokong PR dan Pemimpin dia macam si Nizar gila tu juge..

gila nak kuasa supaya dapat makan free..keh..keh..keh

Tanpa Nama berkata...

Engkau ni babi ke lembu bangang? Rasa2 babi tonyok dah......