Ahad, 22 Februari 2009

MERAIKAN PETUGAS AMAL , BLOGGERS DAN MEDIA







Tepat jam 10 pagi tadi satu majlis sederhana penuh bermakna di adakan di Kediaman Rasmi MB Perak. Majlis tersebut bertujuan meraikan petugas Jabatan Amal, Bloggers dan media yang bertugas sepanjang Krisis Perlembagaan di Perak.


Majlis dipengerusikan oleh Khalilul Rahman dimulakan dengan ucapan wakil bloggers -
Al Banjari yang mengucapkan penghargaan di atas kepercayaan MB dan kerajaan Pakatan Rakyat kepada Bloggers. Sepanjang krisis berlangsung, Kerajaan telah menyediakan kemudahan dan bersifat mesra media. Ianya satu pengiktirafan terutama kepada Bloggers yang tak pernah berlaku sebelum ini.


ALBANJARI MEWAKILI BLOGGERS.


Setiausaha Akhbar MB, Tn Hj Anuar Hashim yang berucap kemudiannya mengharapkan para wartawan dapat memastikan laporan mereka tepat supaya mendapat kehidupan yang berkat. beliau yang telah berkecimpung dengan dunia kewartawanan selama lebih 15 tahun berkongsi pengalaman hidup yang dirasakan lebih berkat sejak menjadi SU akhbar MB. Beliau yang pernah menjadi ketua biro BERNAMA Pulau Pinang mengharapkan agar wartawan menimbang berita dan melihat dengan mata hati.



HJ ANUAR HASHIM SETIAUSAHA AKHBAR MB


Timbalan Pengarah Jabatan Amal Perak, Sdr Ariff Shaarani pula menjelaskan fungsi jabatan amal sepanjang krisis berlangsung. Mereka yang mempunyai lebih 200 ahli yang bertugas secara bergilir. Ahli Jabatan Amal dilihat bersungguh memastikan keselamatan pimpinan dan Kediaman terpelihara. Mereka adalah golongan yang berkhidmat tanpa gaji melainkan keikhlasan mengharapkan pahala dari Allah. Itulah kekuatan sebenar mereka. Sdr Arif merujuk ayat 105 attaubah yang bermaksud ; Dan bekerjalah nescaya Allah akan melihat amalan kamu....


SDR ARIFF SHAARANI- TIMB PENGARAH 1 JABATAN AMAL PERAK.


Majlis diakhiri dengan ucapan kemuncak MB Ds Ir Hj Nizar jamaludin. Antara isi kandungan ucapan beliau;




01. Menghargai semua yang memberi sokongan terutama Jabatan Amal dan blogers serta media.
02. Perjelaskan kezaliman Rampasan kuasa di Perak adalah sejarah hitam. Menurutnya hanya wujud dua kerajaan Haram di Dunia iaitu Isarel dan kerajaan Zamri di Perak.
03.Menjelaskan kejayaan kerajaan PR ialah wujudnya perpaduan kaum di bumi Perak. UMNO selama ini mengapikan perkauman supaya boleh memerintah. PR telah menyatukan pelbagai bangsa termasuk kaum asal di bumi Perak.
04. Melahirkan rasa sedih di atas kesedihan rakyat yang di rampas hak.
05. Yakin krisis ini sebagai petanda kejatuhan UMNO seluruh negara.
06.Krisis ini akan berterusan selagi DUN Perak tidak di bubarkan.
07.UMNO takut berdepan secara "jantan" di Perak. Mereka takut untuk menerima hukuman rkyat.
08. Berikrar akan pastikan Bukit Gantang menjadi medan hukuman rakyt kepada BN.
09.Mengajak wartawan dan bloggers bermuhasabah agar memeastikan tulisan mereka mampu untuk dihujahkan di hadapan Allah. Setiap anggota akan menyaksikan perbuatan manusia.
10. Menjelaskan cukai diperolehi kerajaan Perak meningkat hingga tahun lalu berjaya mengutip RM 623 Juta, Ianya hasil kesedaran dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaa PR.
11.Mengharapkan rakyat dapat bertindak di bawah undang undang dan perlembagaan.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

eloknya melangkah gagah terus keluar dari Perak..buat nyemak aje duduk di Perak ni..