Sabtu, 21 Februari 2009

ZAMRI OH ZAMRI


GAMBAR DARI PINK TURTLE.


Tak tahu malu....Hidung tak mancung.... buntut tersorong sorong... Mungkin itu yang lebih sesuai untuk Zamri. Hari ini beliau mengaku bahawa beliau MB lantikan sultan..ternyata sikit rasa sedar bahawa dia BUKAN PILIHAN RAKYAT!

Untuk makluman Zamri, MB ialah mentadbir urusan Rakyat dan negeri, bukan istana. Istana ada raja yang bertahta. Di Perak dah ada Sultan, Raja MUda, Raja dihilir dan orang besar Jajahan. Merekalah yang mengatur istana dari segi perlantikannya termasuklah semua yang berada di bawah urusan dan kuasa Istana.

Jika Mahkamah mengembalikan keadilan dan hak kepada yang berhak, maka saya mencadangkan agar Zamri bersama exco angaunya akan bersidang serta mentadbir kawasan istana. Jangan lupa bawa sekali Datuk Setiausaha Kerajaan Negeri dan Penasihat undang undang. Kalau boleh cadangkan juga DATUK NIKAH KAHWIN ( mufti le tu)..

Hari juga Zamri bertemu dengan seluruh Pengetua dan Guru Besar di Perak. Beliau meminta satu ikrar taat setia dari seluruh warga pendidikan kepadanya... Zamri sangka orang dah lupa bagaimana beliau merendahkan guru guru di Perak semasa menjadi exco pendidikan dulu. Boleh tanya dengan guru besar dan Pengetua di Perak. Beliau kelihatan terdesak kerana dalam tangkapan di Kuala Kangsar lalu, dua darinya adalah Guru!!!!

Saya bimbang dan amat bimbang andai kerajaan KUDETA ini jatuh seawal mungkin, Zamri akan terus memencilkan diri di Pangkor. Tanah tumpah darahnya.! lebih bimbang lagi jika Zamri terpaksa bermukim di Hospital bahagia Tanjong Rambutan......Zamri oh Zamri

2 ulasan:

Budak Perak berkata...

hish mamak s0wg ni...
degil tul r..
sekeh pale kang..

Tanpa Nama berkata...

yelah..muka x dak cahaya langsung. orang lain dipilih oleh rakyat, yang dia nie sah2 guna katak rasuah.