Isnin, 9 Mac 2009

CERAMAH DI BUKIT GANTANG

Puluhan ribu rakyat melimpahi dataran ceramah di kawasan Bukit Gantang berhampiran Simpang Taiping malam tadi. Ceramah perlancaran gerak kerja pilihanraya di sertai pelbagai bangsa dari seluruh Perak dan sekitarnya.

Himpunan yang menandakan PAS dan PR telah memulakan gerak kerja pilihanraya Bukit Gantang. Sebelah petangnya , TG NIk Aziz telah melancarkan gerak kerja Pilihanraya dari Kelantan di Kuala Sepetang yang popular dengan mee udang.

Ceramah malam tadi di sertaioleh TG Nik Aziz, TG HJ Hadi, Ustaz Ahmad Awang, DS Ir NIzar Jamaludin, Nga Kor Meng, Ustzh Nuridah Saleh dan YB Yee ADUN Aulong. Majlis dipengerusikan oleh Ustaz Misbah Munir.



Antara yang menarik ialah hujah santai TG Hj Hadi berkaitan isu PPSMI. Beliau antara yang terkena gas pemedih mata menjelaskan bahawa PPSMI adalah tidakperlu. Negara di dunia memajukan bangsa mereka dengan menggunakan bahasa ibunda. Sebagai muslim katanya, kita belajar sembahyang dan haji pun dalam bahasa melayu kecuali bacannya sahaja. Mengapa Sains dan Matematik perlu di ajar dalam bahasa inggeris. Yang jelas, mereka menjaga golongan yang mendapat manafat dari PPSMI seperti pembekal buku dan peralatan lain. Inilah umNO yang lebih mementingkan kepentingan diri dari kepentingan bangsa.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS ADALAH PARTI PEMFITNAH

PAS ADALAH TENTERA DAJJAL LAKNATULAH YANG DI TURUNKAN UNTUK MEMUSNAHKAN UMAT ISLAM

PAS ADALAH PARTI MENYESATKAN UMAT ISLAM

PAS SEDANG BERJUANG MENJADIKAN MALAYSIA NEGARA REPUBLIK KEMUDIAN DITADBIR SEPERTI IRAN - FAHAMAN SYIAH

PAS JUGA ADALAH TENTERA ORIENTALIS YANG MENYESAT UMAT ISLAM MALAYSIA

PENDOKONG PARTI PAS SEBENARNYA HANYA BAYANGAN KEPADA GERAKAN ZIONISME DI MALAYSIA

JAUHI PAS ANDA SELAMAT

Tanpa Nama berkata...

fitnah?dajjal? sape tulis tu..dia sorg je nyokong umno le ni..bengong..hati gelap..tkde hidayat..hehe..sudah2 le nyokong umno tu..lagho..tkdenyer sok malaikat nk ty perjuang melayu ke tk..sian ko ni

Tanpa Nama berkata...

wei orang umno, jangan nak menuduh orang yang dajal
cerminkankan diri ko tu yang jahil .cube tuntut ilmu ckkt.jgan jadi gelap hati...cube cari iman ckt..
dah takde ape umno tuu