Rabu, 18 Mac 2009

DUA BUKIT BATU NISAN umNO



Gambar email dari Jeejoon sufi-Terima kasih.

Pilihanraya Bkt Gantang semakin hampir. Berbagai gambaran dan perancangan sedang menanti. Seperti biasa Bn telah mengumunkan calon mereka. Khabar terdekat menyatakan bahawa calon tersebut bukan pilihan.
Calon yang tak dicalonkan ialah timbalan ketua Bahagian Bkt Gantang. Dikhabarkan beliau telah mula berkempen sejak awal lagi. Khabarnya juga telah menyebarkan resume kepada kawasan. Demikianlah bersungguhnya dan yakinnya beliau bakal calon Bkt Gantang atau mungkin satu strategi.Pastinya beliau kecewa. Dimaklumkan bahawa beliau adalah pengikut Pak Lah dan regu Ketua Bahagian..ADUN Trong.

Calon yang diumumkan Najib adalah pilihannya. Beliau adalah bekas calon Ketua Bahagian yang dikalahkan oleh Rosli ADUN Trong. Cuba bayangkan apa perasaan Rosli andai Calon itu menjadi MP sedangkan beliau hanya ADUN di bawahnya. Saya tak fikir BN akan menang. Cuma bayangkan situasi itu,. Apa sebenarnya perancangan Najib atau sengaja mewujudkan situasi sedemikian. Mungkin Najib lebih memikirkan masa depan politiknya dari Bkt Gantang. Daripada dapat kepada orang Pak Lah biarlah kalah..agaknya....

Dalam beberapa siri tugasan kempen saya di Bkt gantang yang biasanya diakhiri dengan minum selepas 12 malam di kedai sekitar dapat meneliti sembang juru kempen BN lebih membincangkan nasib perwakilan mereka dari nasib di Bkt Gantang. Itulah hakikatnya.Mungkin bagi mereka kempen perwakilan akan menghasilkan FULUS berbandng kempen Bkt Gantang. Saya juga bertemu Isa Samad di Medan Gopeng dengan gerombolannya. Entahlah berkempen bkt Gantang atau berkempen untuk jawatan yang ditandinginya.

Keadaan yang berlaku memberi kelebihan kepada PAS dan PR namun matlamat PAS dan PR bukanlah menang tetapi pukulan maut untuk umNo yang akan menyelesaikan Perhimpunan agongnya. Andai PR berjaya memberi pukulan Maut untk umNo di Bkt Gantang, saya yakin semangat yang mungkin dipulihkan dengan Fulus di Perhimpunan Agong mereka akan turut berkubur untuk 2 tahun akan datang.Yang pasti perwakilan umNo sedikit kerugian dengan pengantungan Ali Rustam dari bertanding. Ia mengurangkan saingan nilaian RM. Pengikut Ali pula akan cuba direbut oleh calon yang masih bertahan. Hakikatnya ...mereka akan terus berpecah...

Bukit Gantang? mungkin medan menunjukkan kehebatan masing masing dari menarik perhatian perwakilan selain medan mengumpan perwakilan...apapun...petugas PR mestilah terus bekerja untuk memastikan BENCANA DARI BUKIT akan menenggelamkan umNO. Kalau Bukit Selambau juga memberi pukulan maut untuk BN...pastinya dua bukit itu akan menjadi DUA BATU NISAN umNO dan BN selamanya.

1 ulasan:

Pemuda Tawau berkata...

insyaAllah UMNO... BN kalah...


Pemuda Tawau @ http://pemuda-tawau.blogspot.com