Rabu, 1 April 2009

BUDAYA BODOH DAN KHURAFAT

Pagi tadi saya menerima telefon dari adik yang bertugas di Kedah. Menurutnya seorang kawan menerima telefon dari rakannya di Perak bahawa DS Nizar menarik diri dari pertandingan... Lawak lawak... respon yang mampu saya beri..

Masuk akai ka DS Nizar yang berjuang sekian lama dan bergelumang dengan rampasan kuasa di Perak, tiba tiba menarik diri dalam pilihanraya kecil???? Sah satu lagi serangan jahat umNO untuk mengelirukan rakyat khasnya pengundi... Banyak isu terpencil direka cipta untuk mengalihkan perhatian rakyat. umNo bukan sahaja menggunakan pencacai kelas bawahan malah pencaci kelas atasan seperti Polis.

Menurut syarat permit polis dan KDN untuk kempen adalah dilarang menggunakan isu sensitif seperti agama, perkauman, krisis perlembagaan. Alasannya ialah kerana ia sedang dibicarakan di mahkamah. Jika itu alasannya, maka dicadangkan semua yang bersalah relakan diri anda ke mahkamah untuk mengelak dijadikan isu. Tidakkah akhbar dan TV saban hari memainkan isu yang masih di bicarakan di mahkamah???. Isu yang di bawa ke mahkamah ialah isu besar. Isu kecil, IA tidak akan di bawa ke mahkamah.

Jika suasana yang ada ini berterusan, maka rakyat hanya akan bergelumanag dengan isu yang bukan isu. Rampas mikrofon kononnya, apakah kesan kepada rakyat jika benar berlaku insiden rampas mikrofon?? rasenye nhanya mikrofon yang terpaksa menanggung derita. Entahlah...mungkin ada yang senak perut, kelaparan atau tak mampu beli beras... sudahlah isu nya kecil..yang kecil tu pulak rekaan dan fitnah.

Benarlah umNO mahu rakyat Malaysia menjadi BODOH seBODOHNYA. Sudahlah TV menayangkan cerita khayal, khurafat dan syirik, kini pilihanraya yang menentukan masa depan rakyat pun dilarang membicarakan isu rakyat dan kepimpinan. Ternyata hanya orang yang beranggapan dan mahu rakyat menjadi bodoh yang mengizinkan ianya berlaku.

Jika anda seorang BOdoh atau rela diperbodohkan...maka undilah umNO untuk meneruskan budaya membodohkan rakyat.

Jika anda seorang yang bijak dan mahu rakyat bijak..undilah PAS yang mewakili Pakatan Rakyat meneruskan kecemerlangan.

PILIHAN DI TANGAN ANADA..... MENENTUKAN NILAI DIRI ANDA!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sejarah tetap akan berulang, sekatan tetap akan berlaku kerana insan ini cepat lupa. Yang lebih penting dan terbaik, masa kita sedar dan diberi peluang, bunuhlah binatang berbisa itu, jika tidak dia akan menyengat dengan sengatan yang lebhih hebat...AWAS...