Ahad, 5 April 2009

BUKAN LAKONAN

Dari awalmenjadi MB satu cerita pengalaman seorang yang bertugas di Putrajaya telah bocor taya kereta dalam perjalanan ke Kedah. Beliau akhirnya dibantu oleh seorang yang berbaju pagoda hingga selesai walaupun ketika itu bulan ramadhan. Beliau adalah petugas PAS kampar ketika itudengan arahan Amran yang menjadi ketua Penerangan. Kemudia petugas berbaju pagoda itu menjadi MB dan Amran menjadi pegawai khasnya. Itulah diri DS NIzar yang sebenar. Bel;iau tidak berlakon dalam menghulurkan bantuan. Perak Daily menyiarkan gambar kemalangan di Taiping. DS Nizar sekali lagi terlibat langsung membantu... dari kisah sebelum ini, DS Nizar jelas membantu dengan ikhlas...kebetulan beliau adalah calon Bukit Gantang... ikuti cerita dibawah

Malam tadi kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan calon menuju ke beberapa tempat ceramah di Bukit Gantang.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku di hadapan kereta calon. Hj Nizar meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan. Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.

Kemudian Hj Nizar beredar ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan.




Tiada ulasan: