Jumaat, 10 April 2009

KHAIRY TELAH MEMULAKAN LANGKAH

Akhbar melaporkan Khairy telah mengadakan pertemuan tertutup dengan Ali Rustam di Melaka. Gerangan apa pertemuan itu tidak diketahui. Butiran pertemuan tersebut hanya menyebut kenyataan Khairy bahawa semua Ketua Pemuda Negeri akan terdiri dari muka baru.

Apa istimewanya Khairy hingga saya berulangkali menilai langkahnya??? sebenarnya beliau memang istimewa dalam umNo hingga beliau dijadikan subjek oleh Negarawan Tu Det dalam usaha meneyrang Pak Lah. Takkanlah Tun mahu berdepan dengan budak hingusan..tentu Tun melihat ancaman besar Khairy...

Memang telah diketahui bahawa Khairy adalah budak licik dalam umNO. Kalau layak diumpamakan dengan Hang Nadim di Singapura, begitulah Khairy dalam umNo. Beliau adalah orang yang berani berhadapan dengan musuh politiknya. Secara baik atau jahat. Khairy mampu melakukannya.

Siapapu tak boleh menolak keberanian Khairy menerima pelawaan Kelantan berhadapan Husam di kubu kuat PAS. Khairy menerimanya dan mampu berhujjah dengan baik malah bersikap terbuka dengan beberapa kejayaan dan kebaikan PAS. Khairy juga adalah antara budak jahat yang tampil dalam kebanyakan pilihanraya kecil terutamanya di Selangor yang menyaksikan DS Khalid tewas dalam percubaan pertamanya sebagai ahli politik.

Walaupun Khairy membuat kenyataan bersikap terbuka dengan kabinet Najib, namun itu adalah jawapan standart seorang ahli politik. Kenyataan Khairy akan melantik ketua pemuda negeri baru adalah langkah proaktif khairy dalam menguasai sayap pemuda itu. Beliau menyedari kemenangannya adalah dengan jalan salah dan rasuah. Langkah bijak adalah memastikan tapak kukuh disediakan untuk masa depan politiknya. Menggunakan alasan beliau diminta oleh Najib memperkukuhkan parti, adalah alasan sesuai untuk membuat rombakan. Najib juga tidak dapat berdalih dengan alasan Khairy bahawa beliau diarahkan memberi tumpuan kepada parti. Kini Khairy telah melangkah mula memperkukuhkan umNO yang sebenarnya memperkukuhkan dirinya.

Nampak gayanya, umNo akan berhadapan masa sukar sedikit masa lagi. Khairy akan memastikan kuasa pemuda akur padanya dalam masa yang sama Mahathir melalui Najib akan memastikan pengerusi perhubungan tunduk kepadanya. Pasti akan tiba masa pertembungan besar ibarat letusan gunung berapi di Itali yang memusnahkan bangsa pompei ribuan tahun dulu. Pertembungan antara generasi muda dan tua dalam umNO. Ketika itu di mana Puteri dan wanita umNO. Adakah keduanya akan bersama atau masing masing memilih regu sendiri???

Biarlah masa menentukan kemusnahan umNo hasil pertembungan sesama sendiri sebagaimana musnahnya ahzab hasil sengketa antara mereka.

4 ulasan:

Ainur68 berkata...

Walau saya tak suka KJ tapi saya rasa anak muda ini seorang yang berani. Dia bukan orang yang mudah kalah.

Baginda Reformasi berkata...

KJ ni bagus tang brani... tak kire la kadang2 bertempat kadag2 tak bertempat... tapi die berani la... kalau kite cabar die bubar dun perak ingat2 die saht cabaran tu... tapi org juara lam kelab sukan sekolah tapi tak dapat jd wakil sekolah nk wat cemane kan... pengetua dah pilih...

Basuh Baju berkata...

kalau nak ikutkan aku rasa khairy ni ada liabiliti tapi ada gak abiliti.. banding dgn toyo dan mukriz, khairy ada gak otak.. tu yg che det takut tu..

golokperak berkata...

Dia berani kerana menantu PM. Kita tengok pula selepas ini