Ahad, 26 April 2009

TAMBUN CADANG KEKAL PRESIDEN DAN TIMBALAN

PAS kawasan Tambun selamat bermesyuarat petang tadi. Bermula dari jam 9 pagi hingga 6 petang dengan kehadiran yang memenuhi dewan melambangkan komitmen dari seluruh perwakilan yang mencecah 30 cawangan.

YDP kawasan Dr Khairudin Abd Malik telah menggariskan langkah kerja dan sasaran menggerakkan PAS Kawasan Tambun. Beliau menuntut komitmen ahli dalam melaksanakan pilihanraya yang dianggap sebagai kemuncak kerja dakwah dalam perjuangan PAS di Malaysia. Beliau yang menggalas tugas YDP sejak dua penggal yang lalu meneruskan kepimpinan kawasan setelah menang tanpa bertanding.

Majlis Mesyuarat tersebut dirasmikan oleh JK PAS Pusat yang juga MP Titiwangsa Dr Lo'Lo'Ghazali. Ketika menyampaikan ucapan perasmian, Dr Lo'Lo' mengingatkan keperluan PAS terhadap tenaga yang memperkuatkan PAS. Beliau juga mengharapkan tumpuan diberikan kepada usaha memperkemaskan kerja dan dakwah kepada masyarakat bukan Islam yang telah menunjukkan minat terhadap PAS.

Beberapa usul telah dibahaskan termasuklah usul pemuda yang mendesak pantauan dan tindakan kepada ahli yang memiliki wala' selain kepimpinan PAS . Menjadikan PAKEDA dan HIZBUTTAHRIR sebagai contoh bahaya ahli yang menyertai kedua dua pertubuhan tersebut selain menjadi ahli PAS. Usul tersebut disokong sebulat suara.

Dewan pemuda juga memecah tradisi perwakilan yang menyerahkan pemilihan kepimpinan parti kepada pimpinan kawasan sebelum ini. Dewan pemuda telah mencalonkan TG Haji Abdul Hadi Awang dan Ustaz Nasarudin Mat Isa sebagai Presiden dan Timbalan Presiden. Cadangan itu dibuat bagi meneruskan kepimpinan ulama dalam pimpinan PAS Pusat. Bagi jawatan lain termasuk Naib Presiden diserahkan kepada pimpinan kawasan. Cadangan tersebut diterima sebulat suara.


KETUA URUSAN ULAMA MENERIMA SUMBANGAN BAGI PIHAK SEKOLAH.


DR KHAIRUDIN MENGEKALKAN JAWATAN TANPA DITENTANG.


DR LO'LO' MERASMIKAN MESYUARAT AGONG.


PAKAI KAIN JE YOB..... BERJUANG TETP BERJUANG..


PERWAKILAN SEDANG BERUCAP.


SAF PIMPINAN


SAF PIMPINAN


TAK CUKUP TEMPAT..BERSILAPUN JADILE...

MASYARAKAT INDIA DARI KELAB PENYOKONG MENUNJUKKAN SOKONGAN


KEHADIRAN MEMBANGGAKAN

1 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

saya pun setuju kekalkan TG hadi sbg president... sebab saya suka cara TG hadi... banyak idea TG hadi tu...
di minta jemput membincangkan konsep 1MALAYSIA gagasan Najib... link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/konsep-1malaysia-gagasan-boneka-mader.html