Isnin, 11 Mei 2009

KEMENANGAN RAKYAT! BUBAR DUN PERAK!


Seakan dijangka , ketidak hadiran Datuk Zamri alMangkori ke mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebagai petunjuk kemenangan DS Nizar sebagai Menteri Besar Perak. Petunjuk keputusan itu juga diambil kira dari kenyataan Najib yang menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dengan Pakatan Rakyat.

Dalam ceramah di Meru 2B semalam DS Nizar seakan yakin keputusan mahkamah akan memihak kepadanya. Beliau juga menceritakan tentang kisah di DUN Perak dan Bisikan Rahsia Raja Muda Perak Dr Nazrin Shah. Katanya Raja Muda menyatakan bahawa DS Nizar ada potensi aebagai pemimpin. Apa yang paling menarik ialah Raja Muda haanya berbual dengan beliau walupun Zamri turut bersama mengiringi baginda.

Datuk Setiausaha Kerajaan Perak yang menghalang DS Nizar menaiki lif bersama Raja Muda seakan kera sumbang apabila beliau tidak dapat bersama baginda. Paling menarik SS bertanya DS Nizar tentang BISIKAN RHSIA baginda. memang muka tak malu!

Ds Nizar juga menceritakan beliau bertemu Datuk Mufti dan meminta belai menasihatkan Sultan membubarkan dewan setelah melihat dengan mata kepalanya sendiri apa yang terjadi. Apapun, DS Mufti memberi pengakuannya sejauh mana pengakuannya tidaklah diketahui..bagi saya tetap meyakini Mufti akan menunaikan pengakuannya kepada DS NIzar...takkanlah mufti nak mungkir pengakuannya.... beliau memang tahu hadis tanda menufiq.... kecuali beliau rela menjadi MUNAFIQ

Tiada ulasan: